AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.741

X5 4,6is någon som vet något om dessa?

Hej!
Har börjat kika lite på X5:a.. Och då jag gillar 4,6:an i Alpina så är det en sån som faller sig naturligt.

Nu till min fråga.
Har hittat 2st på blocket som intresserar.
Länk
och Länk
Undrar om nån här vet något mer om någon av dessa?

Mvh Markus

Natürlich größer Garage als Haus
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Nr 2 hade gått 125943 km vid besiktning 2009-02. Fråga vad mätaren står på nu och hur bilen har använts. Sedan får du göra en egen bedömning över om svaret är rimligt. Om bilen t.ex har gått 130000 km nu och han säger att det har varit en pendlarbil så är det ju knappast trovärdigt.
Sedan verkar det som om den står uppställd i en bilhall men säljs med intrycket att det är privat.
Men annars är det det vanliga som gäller. Papper på allt, slitage skall motsvara miltal osv osv. Sedan är blir jag lite reserverad över att oljan i lådan är bytt redan. Har de haft problem?
Att de har bytt generator kan ju tyda på att den har stått still en längre period.

Nr1 är svår att få fram ngt om då regnummer saknas. Det som slår mig är att fälgarna är otroligt skavda i kanterna. Får också lite "oh oh" känsla när jag tittar på skinnet på förarsida.
Samma gäller här - papper på "allt" och en rejäl besiktning.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inget om bilarna men spontant så känns ju bil 2 bättre.

___
//Ulf
Jo, nr2 känns "ärligare"! SV-såld med servicebok. Mailade honom igår.
Inget svar än, men ska se om jag hinner ringa honom imorgon.

Nr1 har jag fått mail svar av men väntar på mer info.

Nr2 är lite närmare oxå... "Bara" ca 40mil enkel resa.

Vill inte förta glädjen, men det kan vara bra att känna till att enligt person på BMW-verkstaden i Solna (BMW Group) så har flertalet 4.6is problem med motorn. Enligt honom får dom in oroväckande många 4.6is med rasade motorer, "de flesta" enligt honom.

Jag vill inte sprida rykten, och själv är jag inte sakkunnig tillräckligt. Man jag upplever honom som en pålitlig person, absolut ingen "snackare", annars skulle jag inte nämnt detta. Kanske någon annan med djupare sakkunskaper kan kommentera detta?
hampe m3
nummer 2, desa bilder är ifrån när han köpte den på den berörda firman såvida inte bilderna är "lånade".

Gällande motor bekymmer som nämns ovan ställer jag mig aningen skeptisk, vet att tidiga alpina bilar med samma motor hade bekymmer men vilket korrigerades till inför x5 4.6 premiär. det är den informationen jag har fått utav bmw, snokade även en del i försäkrings bolagens djungel och där va det enbart premie ocker pga stöld risk, samt skada på andra fordon/personer som ställde till det och ej ras som till exempel m3/m5 klassas som kung.
(har 2 vänner på 2 olika bolag som jag litar på när det gäller denna info)

Har själv varit sjukligt intresserad utav dessa bilar och kollat ganska aktivt dom senaste 2 åren men någon affär lär det inte bli för min del då försäkring samt soppa skjuter i höjden ngt enormt, har inte lyckats hitta ett bolag som vill ge en premie på under 2400 i månaden vilket jag anser orimligt mkt för denna bil typ då e39 m5 är billigare att försäkra för mig.

förra hösten va det hel torka på dessa bilar och det fanns enbart en ex till salu,(4 dagar utan ett enda ex ute) 50k utöver de 5 som tidigare figurerat på blocket(139-165 000) ska se om jag har dessa annonser kvar då jag kollade upp bilarna ganska seriöst samt gillar att följa pris bilden på bilar som jag är intresserad utav., sen dess har pris bilden adapterat sig efter just det dyrare exet.

vilket jag anser e ganska lustigt, pratade med min vän som sålde sin 4.6 för 6 månader sen och även han tyckte det va ganska intressant att samma bilar som vi tidigare tittat på låg ute för en 40-50 extra 1-2 år senare.

Dessa priser som begärs idag är sjukligt över pris satta,(enligt mig) 2 av de bilar som ligger ute nu har jag personligen varit med o synat då 2 av mina vänner för 1 och 2 år sedan köpte just dessa ex.

både inköp samt försäljning å dessa 2 bilar ligger under det priset som idag begärs.

mvh h

ps, maken till underbar bil att köra, känns som en semi sport bil men hög som ett hus, mkt kraft i hela registret, ypperlig väg hållning, ligger som ett stryk järn på vägen även i kurviga partier, kort o gott en dröm bil
Ett år har gått och ingen X5 har det blivit.
Snubblade igår på en X5 4.6is -02.
Den står på en bilfirma i Örebro och är inte ute på annons.
Kollade över den lite snabbt bara.. Den ser fin ut blå med svart helskinn 17t mil.
Någon här som vet något mer om bilen?
Reg nr är TFT762

Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Nej den vet ja inte något om. Vad begär dom för pris ? Runt 150-160 med dom milen eller ?

Vid rätt pris kanske ja skulle kunna sälja min 4.6 svenskåld i grymt skick och 10k på mätaren om du är intresserad ?

Mvh Carl
Hej Carl! Vet inte vad han har för utpris på den? Var där med en vän som är bilhandlare och hämtade bilar.
Så jag hann inte riktigt snacka med dom om X5:an. Ska ringa imorgon(måndag).

Har du redan tröttnat på din? Läste här i någon tråd att du nyligen köpt den...

Mvh Markus

Ca
92
Calle kula
BMW 530IM touring 2006
Ja stämmer bra det.

Hehe nej egentligen inte :)

Men allt går ju att sälja. Körde min polares 335 cupé idag på förmiddagen och fan va mysig den var.... Själv är man alltid sugen på att byta bil. Ja kan aldrig bestämma mig, hehe. Är riktigt sugen på en 335 touring eller en 535d eller hör och häpna, en saab 9-3 turbo X

Länk

Mvh Carl
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Varför inte NeZaN's 4.8?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

NeZaN
Kävlingepågen, tack för rekommendationen :)

Jag är fan också sugen på en 335:a. Vill ju ha Coupé men det känns tvivelaktigt när barnvagn ska in. Någon som har erfarenhet från detta?

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.