AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.752

Gruppköp tändstift Brisk Premium LGS BOR12LGS, M5 E34, M3 3.0, M3 E30 2.3

Tänkte kolla om det finns ev några som är intresserade av ett gruppköp av tändstift passande M5 E34 (3.8 & 3.6, har dessa stift i min 3.8 i 1500mil). Skall även passa M3 E36 3.0 samt M3 E30 2.3. Priset för 6 stift inkl frakt är 720kr. Stiften skiljer sig markant från original stiften: 3mm "gnistgap", 4-elektrodsstift, mittelektrod i silver. Länk. Att de passar M5 E34 3.8 är verifierat till 100%. Stiften skall ej monteras i S38 med turbo. Har man höjt kompressionen eller liknande i motorn så måste man förvissa sig om att stiften går fritt. Stiften har samma instick i cylindern som originalstiften, med den skillnaden att gnistan har "fri väg". Beställning går iväg kommande onsdag 12 maj, stiften landar hos mig ca 10 dagar senare, skickar ut de med lämpligt fraktbolag omgående. Ev kan andra stift leveraras om man har en annan bil än de som nämns i tråden, skicka PM isf så kollar jag om det finns passande stift samt till vilket pris. Hittills är vi 5st M5 E34 som beslutat sig för att ge stiften en chans:)

gO
1.407
gOry
335i Touring
Detta är väl i stortsett Ebay pris +- 20kr? bara en längre väg att gå....
Ja det är ett "ebay pris", 11 Euro/st + frakt. Lägsta jag sett på ebay är ca 12Euro/st + frakt. Kan kanske tänkas att jag kan dela till mig ett lägre pris om vi blir 10+ som beställer. För mig är det inte priset i sig som lockar utan det faktum att stiftet fungerar bra samt att det är billigare än original-stiftet, om än marginellt (när jag köpte dessa stift i Sverige senast kostade de knappa 200kr/st...). Men visst vill man så kan man beställa själv via ebay, men jag köper inte via ebay iaf utan det är via en kontkakt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.