|
|
|
|---|---|
|
Min bensinvärmare startar bara med motorn igång, vet att batteriet inte är det nyaste... Hade tänkt köpa ett 90A batteri (finns inget litet extrabatteri till värmaren) och en CTek. Planen är att köra Cteken på p-platsens stolpe lite då och då. Fråga 1) cteken är ip-66 klassad. Innebär det att den har jordad kabel? Om inte, hur har ni löst det? (på mitt jobb går Bror Duktig och rycker ut icke-jordade kablar ur p-plintarna ibland) 2) har letat under huven, men vart exakt hittar man anslutningarna till batteriet på en E36 1996:a 328? 3) snåljobbets plintar är termostatstyrda och jag kan få Max 30+30 min el sommartid, räcker det för att hålla ett 90A batteri fräscht om körsträckan till jobbet är ca 9 km och webaston används utan inkopplad kupefläkt? Vill gärna lösa detta eftersom bilen är så j-à törstig vid kallstarter, men går snålare (mindre törstigt :) när den är varm. Kom gärna med förslag om ni har några! Stort tack på förhand! | |
|
Glömde: I manualerna samt på hemsidan för CTEK står det inte hur lång nätkabeln är... suck. Kan man montera fast laddaren i motorrummet, d.v.s. kommer kabeln att räcka till i längd för att kopplas in till plinten vid normal parkering (runt metern från bilen till stolpen) I rather have a bottle in front of me - than a frontal lobotomy! |
|
|
Jag har 2 st CTEK: - Zafir 90 (gammal) nätsladd 1,9 m. Ej jordad stickpropp - Zafir 45 (ny) nätsladd 1,8 m. Ej jordad stickpropp I båda fallen ser dock stickproppen ut som en jordad så när den är ansluten ser man ingen skillnad på en jordad stickpropp och CTEK:ens stickpropp. Man måste rycka ur den för att se att den inte har några jordbleck. Per L |
|
| Tack, Per! Längden borde ju räcka då... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.