AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

325i vanos går dåligt vid gas på drag

tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
har en bmw 325i vanos 93a bilen gick bra när ja köpte den men någon dag efter börja den hacka vid gas pådrag. även när man står stilla och varvar upp den plödrar den upp i varvtal,men varvar man upp motorn lugnt går den hur fint som hälst. har kollat det mästa och kommit fram till att det inte är: tändstiften, tändspolarna,insprutarna,
har funderat på on det skule kunna vara bränsletrycks reulatorn på förtrycks kammaren men bärjar bli trött på att inte få något bättre resultat av mitt letande..
någon form av tips hade varit jätte snällt
bilen gick underbart innan den börja krongla..
mvh Emil
Pa
42
Pappsen
325ia -94

Kolla luftmassemätaren. Bilen går dåligt o tar mycket bensin,har en förmåga att bara sluta funka.
tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
bilen har aldrig stannat för mig, går bara dåligt vid gaspådrag :/ finns det något sätt att mäta luftmassemätaren sj med multimeter?
Jaa då, men du måste veta den rätta Resistansen ( Ohm ) vet inte riktigt vart man hittar sånna uppgifter.

Med vänliga hälsningar // A73X
tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
tänkte ja skulle börja med att fixa en luftmassemätare på skroten,kostnaden är inte så mkt. moppas på bästa resultat.
tack för tipsen// Emil
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Har du kollat så alla vacumslangar är hela??
tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
har kollat och tror dom är hela. men kan man spruta startgas på slangarna o kolla om tomgången ändras?(har läst att man kan göra så) . kom fram till en sak igår. skruvar man av kontakten till luftmasse mätaren går den precis lika dant som när den sitter på. ska det verkligan vara så?? :S
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Svårt att säga när den går dåligt från början..

Prova att spraya startgas runt och under insuget - ändrar sig varvtalet då så har du någon läcka...

tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
det ska jag verkligen prova :) tycker ändå det låter konstigt med luftmassemätaren, att den går lika dant då.. hmm..
tr
10
trust89
325i vanos 91a E36
ingen läcka nägon stans.. måste vara lmm!! :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.