|
|
|
|---|---|
|
Hej !! Föra veckan köpte en E39 523! 2000" Allt är ok när motor är kallt . Så fort den blir varmt då dör motor ibland vid närväxling eller snarare sagt vid låg varvtal (händer inte alltid) Och har känsla att motor är inte pigg (när är den varmt) Temperatur mätare visar rett (stor i mitten) Nån som vet något?? Tacksam | |
|
Motor är även lite svårt startad (när är varmt) |
|
|
Kan vara en hel del orsaker, för att vi inte ska behöva gissa länge så rekommenderar jag att du läser av felkoder, hos t ex BMW. Gissar att du kan ha fel på t ex kam/vevaxelgivare, lätt att byta. Men ta reda på felet via diagnos först. Lycka till! /Jake |
|
|
Hej Dino63 Hade liknande symtom på min 523:a. Kolla bälgen mellan luftmassamätaren och insprutningsenheten. Gummit har en tendens att spricka med tiden. Lätt att byta själv. Pris ca 150 pix, beronde på årsmodell. MVH Ked |
|
|
gör en diagnos på bmw eller någon som har ett test program. det låter som vev å kamaxel givare fel . dessa 2 finns att läsa om hur mycket som helst här. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
|
Motor är orolig på tomgång! Jag har bokat tid den 18/5 hos BMW Värnamo. Återkommer med svar |
|
|
Var idag på BMW I Värnamo och gjorde en diagnos. visade sig att kamaxel givare och termostat givare som är fel. Kostnader att fixa är 4850:kr kamaxel givare och termostat givare kostar 1820:kr resten arbete! |
|
|
Undrar om det är svårt att byta karakteristisk givare termostat och insugnings kamaxel givare Gäller 523i E39 2000" |
|
|
Har för mig man måste bort med VANOS-delar för att komma åt kamaxelgivaren. Ska termostaten bytas måste bilen få ny kylvätska samt luftas, vilket tar lite tid på en M52. Spontant tycker jag det låter lite dyrt. Köp delarna löst hos BMW och kolla med en oberoende verkstad vad de tar. |
|
| Har själv bytt kamaxelgivare insug. på min 728.behövs inga större mek.kunskaper.tror att det är en 32 mm blocknyckel till vanos,sen kommer du åt givaren.sen är det bara följa kabeln o se vad sticket ska sitta.köp givaren på BMW så slipper du problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.