AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.684

alpina kmräknare blåsning =(

har varit spekulant på en alpina b10 -99 som gått 16700mil. hade bokat flyg biljett och såg fram emot att hämta min alpina i nästa vecka. jag kontaktade bmw och ville ha fram tidigare mätarställning...
fick svaret nu... den hade gått 19800mil -05 och nu står mätaren på 16700 =(

säljaren har köpt bilen på firma så han känner sig grymt blåst med...jag har ju inte köpt bilen iom att jag fick fram detta idag..

besvikelsen är stor och känslan av att världen är full av skojjare överväldigande =(

hur ska han som köpte bilen på firman gå vidare med detta? desutom är det tydligen ingen -99 utan en -98

tacksam för snabba kloka svar

Jag beklagar verkligen. Känns fruktansvärt surt när sånt inträffar.
Får man fråga hur mycket de begär?

Jag har en -99 som är svensksåld och som idag har gått garanterat 3390 mil om intresse finns. OT: Originalmonterad bakdäck byttes för 2 veckor sedan. 2 st nya fram finns också men är ej bytta ännu.

///M. Pedersen

vi hade kommit fram till 80k säljaren hade inte en aning om detta så felet ligger hos bilfirman som impoterat bilen...jag var shysst och berätta som det var. annars kunde jag kört en fuling mot säljaren..men jag är inte en sån person
vad begär du för din bil? jag måste ha en touring då vi har barn och hund med
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Är det den här?

Länk

Skriv gärna ut regnr så att ingen annan blir lurad..
skriver inte ut ngt i nulägaet då säljaren i sin tur blivit blåst. han är inte den som försöker luras.

så jag låter det vara osagt tills ärendet är klart med bilfirman som sålde den
Någon Alpina frontspoiler har den inte heller. Skillnaderna mellan olika exemplar är stor...

Stephan
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ok, förstår dig men om nu säljaren VET att bilen är skruvad kanske han skulle radera annonsen från blocket...
den har aldrig legat på blocket ens. och han fick reda på det genom mig. han ska dra detta vidare till säljaren.
jag avblåste köpet av bilen =( efter att ha hört med mitt försäkringsbolag som meddelade att man tom kan bli helt UTAN ersättning vid skada på bilen om milen är fifflade med. samt att den bilen blir ju svår att sälja igen. man kan ju inte direkt skruva fram mätaren igen heller. kom fram till att den var skruvad minst 7000mil...och detta hade skett i sverige. sedan vet man ju inte om den varit skruvad i tyskland innan?

hur som helst så är det med en tår i ögat man avbokar flyget och ser sig om efter en annan bil =(
Halloj! är ägaren till bilen i forumet. Tackar för visad hänsyn och är tacksam för din ärlighet gentemot mej mrx2... Vill även garantera att jag ej kommer att försöka lura på ngn denna bil!! Ska, så fort bilhandlaren kommer tbx från sin semester nästa vecka försöka häva köpet eller få till en förlikning. Är det ngn som varit i liknande situation eller hört talas om ngn?! Berätta gärna... Enligt konsumentverket har jag rätten på min sida, bara frågan om hur handlaren vill lösa detta. Själv vill jag definitivt häva köpet...känner mej riktigt blåst, grundlurad.... Tack på förhand

johan...

inga problem. du verkar vara en hyvens kille och du visste ju inget heller. som du ser frågade jag om råd här både för dig och mig. jag hoppas verkligen det löser sig till det bästa för dig. jag gick ju back 625 för bmw´s uttdrag av service noteringarna + 245 i avbokningsavgift + 600kr för ngn dum avgift som flygbolaget tar ut + 200 kr för läkarintyg för avbokning av resan.totalt 1670kr =( sura pengar när det inte blev affär. men jag var 100% intresserad och det var tråkigt att det blev såhär =(
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Johan-annalena:

Hoppas att det löser sig för dig och om det är en seriös handlare och inte någon liknande firma som "Linus" eller Eco så går det säkert att komma till en lösning..

Vore bra om du angav regnr här på forumet så att bilen blir "sökbar" för framtida spekulanter så att ingen mer behöver bli lurad.

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.