|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej skickade en fråga angående byte av min bmw 750 mot denna bil, Länk. som svar skrev han att han ville ha 30,000 kr imellan?? Min bmw är i det närmaste perfekt skick, visst inte full utrustning, och visst gått 26000 mil, men vad tror han?? ska jag skänka bort bilen? så jag skulle betala 95000 för hans bil?? måste vara norman......... Skåne upplevs bäst i 250 kmh | |
|
Eller så värderar han din bil till 35'? ------- //Lövet |
|
| theraphosa2009: Hur räknar du? | |
| Skit i nollan, han inbildar sig att det är pansarglas i bilen.. vad mer inbildar han sig? | |
|
jag har betalt 50,000 kr för min bmw, och precis servat den för 17000 kr, och jag fick beröm av bmw verkstaden för att den gick så bra som den gjorde, så jag skrev att jag ville ha 65 k för min bmw, och i hans annons stod det ett pris på 68, men nu helt plötsligt så skrev han att bilen var värd 90,000 kr och betalade jag inte 30,000 kr i mellan då kunde jag behålla "harven" =) han måste ha stora tankar om sin mercedes. ja jag skiter i denna affär. plus hans bil hade gått 24,000 mil. visst min har gått 26,000 men 30,000 kr för den lilla skillnaden? min bmw är bra utrustad med. vilken snubbe Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Ismo, det ska jag göra, du har helt rätt Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Om jag fattat det rätt så har han en säljannons och du föreslår ett byte. Jag skulle nog säga samma sak som han, att jag vill ha pengar i mellan i detta fall. Han utgår nog ifrån att din bil är värd ca 40k + 30k mellan =70k vilket är ungefär vad han begär för sin. Med tanke på att 750 står någon stans mellan Länk 30-60k beroende på årsmodell så tycker jag inte att hans förslag var konstigt. |
|
|
En service höjer inte värdet på en bil, däremot sänks det om det inte är gjort. Vid värderingar så utgår man från att bilen är skött som den ska. Du kanske inte behöver vara jätteledsen för att bytet inte gick igenom i och för sig. Läste någonstans att lambdasond till 600 motorn kostar 12.000kr. Och det finns två... ------- //Lövet |
|
|
okej, nej jag är inte ledsen för det, ville bara känna trycket i en mercedes benz 12a. Annars så är jag fullt nöjd med min bmw. Så den bilen får han gärna behålla. Ipnot, visst du har rätt i det du säger, men vid byte varför ska då den ene ha så mycket pengar imellan ? plus min är ju 3 år nyare, gör futtiga 2000 mil mer på tavlan sån skillnad? och han begär 63000, plus 30000. så igentligen vill han ha 93 000 kr för en 92 a. jag är rätt kass på att göra affärer, men jag tycker det är rätt saftigt pris. men tack för alla svar. Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
står mercedes i bättre pris än bmw?? det är ju nästan samma bilar, jag hade förståt om det hade varit en merca med 17000 mil på mätaren och årsmodell 96-97. eller jag tänker fel? Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Visst står Mercan högre, så är det bara. Det handlar inte om milen utan om allmän prisbild. Det är nog inte han som värderar sin bil till 95' utan snarare din som han inte anser vara värd 65'. Kolla gärna här för att se vad motsvarande bilar kostar: Länk ------- //Lövet |
|
|
andreas, okej. ja tack för ditt svar i varje fall, tack alla som svarat. Då kör jag med min bmw, tills den inte funkar längre. mvh Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Kör på! ------- //Lövet |
|
|
theraphosa2009: Nja, han vill inte ha 93.000 för sin Kan vara att han tänker så här kanske Han vill ha 63.000 för sin och värderar din till 40.000 Alltså är det i hans ögon ett dåligt byte (-23.000) och han vill då ha ytterligare 30.000 för att byta. Din bil, 40+30 =70. Hans bil 63.000 och han tar säkerligen till något eftersom han kanske primärt är ute efter att sälja sin. Så att säga att han vill ha 93.00 är helt fel. |
|
|
Jag skulle nog hellre köra en diskretare E38 än den Mercan. Säga vad man vill om MB:n W140 men någon skönhet är det inte. Sedan kan det vara skoj med 408 hästars V12 till det är dags att tanka eller reparera ;). MB W126 däremot är ganska stilfull, särskilt en svart 560 SEL. |
|
|
hade en 450 sel, som jag köpte för några år sen, den hade v8 och gick hyffsat bra, problemet jag hade var att när jag skulle laga en rostfläck på torped väggen, på vänster sidan, då rasade allt ner, så man såg pedal stället och allt. snacka om chock, dom hade lagat med tidnings papper och klister och sen målat det svart, det var rost precis överallt, visst hade inte gett så mycket och ägaren hade inte brytt sig, så det slutade med att jag tog ut dom delar man kunde sälja och sen skrotade resten. så därför jag skulle vilja en v12a mercedes, men inte nu i varje fall . Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Varför byta bort en bil som redan är "sportig" när den lämnar fabriken mot en, ursäkta uttrycket - "Gubb-bil". Missförstå mig rätt nu, Mercedes är en bra bil, har själv en i garaget men det är ljusår mellan MB & BMW... |
|
|
Mercan är en omodern ful gubb-bil jämfört med din. Obegripligt hur man kan betala mer för ett sånt gammalt ök, då måste man ha hål i huvudet anser jag! Mercan var ju omodern och ute redan när den kom, ser ut som en gammal ful dallrande valross med skörbjugg. Bry dig inte om det, han försöker bara fula sig. Erbjud honom att han får lägga 10 000 emellan för att byta upp sig till din BMW. ;) Behåll BMW:n - Mercan är inget att ha. |
|
|
Hej ja, jag skrev senast igår till han att han kunde behålla sin bil eller kontakta mig när han kommit ner på jorden, hade ett mail ifrån han i morse men jag radera det utan att öppna det. Han kan behålla sin bil, är nöjd med min bmw. Tack alla för ert stöd, =) ni är riktiga vänner..... Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
theraphosa: Helt rätt att behålla, inte byta mot den där fula gubbkärran :) Beemoholist javisst! |
|
|
jag har kollat och provkört denna bil. gravrost i h framskärm ac defekt småbobblor runt hela bilen softclose f-dörr defekt allmänt ovårdad vibration framvagn jag lade ett bud på 35 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.