|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 320 -99 som har gått 19k mil. Senaste månaderna så har jag börjat få ett missljud när jag står på tomgång, det håller i sig upp till 1500varv sen försvinner det. Idag plockade jag bort motorplasten och klämde och lyssnade med motorn igång. Jag lokaliserade ljudet och kände vibrationer på utgående slang från servopumpen. Bytte olja men det hjälpte såklart inte. Kan det vara så att slangen är dålig eller är det pumpen som börjar ge upp? Värt att nämna är att det inte känns konstigt i ratten när jag svänger eller så, därimot så blir det en annan resonans på missljudet när jag svänger. Det blev långt, hoppas någon orkar läsa allt. Mvh Erik | |
|
Hej, När du svänger låter det extra mycket från pumpen då? Alltså ett tjutande ljud.. Om det låter när den är under belastning så är det nog pumpen som sjunger på sista versen. obs, att det låter alltid lite av servopumpen, om den är slut så märker man detta svårt och missa om man har lite erfarenhet:) Annars kan det vara nåt mera invecklat fel. Svårt och säga rakt upp och ner, måste felsöka en del. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Jag kan inte påstå att det låter mer när jag svänger. det ändrar bara ljud. Den låter ju även utan belastning. det känns inte något konstigt alls i ratten. Ett tecken på att pumpen är påväg att gå sönder är väl att det börjar hacka i ratten när man svänger? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.