AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
578

Värmepaket trasigt eller ngt annat?

ma
209
marwel
540ia -93
Har en 525 -90 12v.

Något är skumt med värmen. Värme reglagen funkar bra. Allt funkar som det ska förutom när du drar mellan spaken i öppet läge alltså den som blåser i ansiktet och på rutan. Så kommer det kall luft hur du än gör. Någon som haft samma problem eller känner till vad som kan vara fel?

Fråga 2 Kan man byta belysningen för Parkering/halvljus reglaget eller måste man byta hela reglaget skruvade isär reglaget men det verkar jobbigt att komma åt dioden som e fast lödd, och hur byter man belysning i klockan, hur plockar man ut klockan?

Fråga 3
Blinkers när man sätter ingån blinker så tänds en symbol yunder skälva blinkerpilen med 2 pilar och en prick i mitten i en halv sekund men pilen uppe forsätter att blinka, ska det vara så isåfall varför?
Sätter man på varningsblinker så blinkar den i samma takt som standard pilarna.

Fråga 4
Det klonkar i framvagnen efter att jag bytt krängningshemmarna eller sabilsatorstagen. iofs så klonkar det mindre nu, Vad mer är det som brukar klonka på e34?

Tack på förhand
Marvin
Svaret på fråga 1 är enkelt. Mittre spaken är nämligen friskluftinsläpp.

Klargörande: Den översta spaken reglerar defroster munstyckena som blåser på rutan. Den mittre blåser via riktbara munstycken i dörrarna, mitt på panelen samt ett utblås ovanpå instrumentbrädan som ser ut som ett högtalargaller. Den undre spaken blåser på golvet. Det är bara det övre och nedre som värms av värmepaketet.

Om du har AC tror jag att den båser på i de riktbara munstyckena. Hoppas detta var till någon hjälp.

Mvh LEF
ma
209
marwel
540ia -93
Tackar!

Så det ska alltså vara så. Det gläder mig att höra. Ingetfel alltså. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.