|
|
|
|---|---|
|
Shell Helix Ultra på Maxi 299 kr 4 liter=) SM klassad! | |
|
Vilken ICA MAXI ? jag bor i skåne och hittade inget på deras hemsida . |
|
| I Motala finns de.. :) | |
| I södertälje finns det iaf och säkert resten av sthlms området. | |
| i visby likaså! | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
andyswed: Men visst fasiken har vi ICA Maxi här i Malmö! Västra Hamnen, Toftanäs eller Center Syd! Var sååå nära att åka ut och bunkra en 25 liter förra gången de hade erbjudandet (tror det var någon månad sen)... Men jag kom på att jag fortfarande har nästan 20 liter kvar av min förra bunkring :-) Hmmm, kanske tar mig en runda inom Center Syd på väg upp till Knutan imorrn... |
| Då var det dags igen=) | |
Jag kan faktiskt inte hitta Shell produkter någonstans numera, förutom på Shell mackar. Och motorolja på ICA Maxi :-) Mekonomen verkar ha nyligen tagit bort alla Shell produkter, och jag hittar faktiskt inte några Shell produkter i några andra vanliga bildelsaffärer såsom AutoExperten, MECA eller liknande. |
|
De håller nog på att "backa ur planteringen" eftersom de skall lämna Sverige enligt flera källor (t ex: Länk ) Vet inte riktigt när det skall vara klart, men det blir nog någon/några som köper upp kvarlåtenskapen i Sverige... ST1 är nog ingen dålig "gissning". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Jo, den affären har jag följt ett tag - blev klar 27:e Oktober (men inte godkänd av berörda myndigheter ännu mig veterligen). Men har inte hittat någon konkret information om hur utbudet av deras produkter påverkas. De säger att affären är i linje med deras nya strategi. En del av denna strategi är att "minska marknadsnärvaron". De verkar ha lyckats :-) |
|
Jo, men jag misstänker att de fortfarande kommer att vara extremt stora mot industrin och till andra oljebolag som köper deras basoljor etc. Shell är gigantiskt stora leverantörer av flygbränsle internationellt t ex. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Precis. De säger att de ska "fokusera portföljen på lönsamhet och tillväxtpotential" och just den delen de säljer var antaligen inte tillräckligt intressanta - ganska naturligt isåfall att sälja av det. Affären gäller ju bara Sverige och Finland. Shell motoroljor verkar distribueras av Univar här i Sverige, möjligt ICA Maxi tar därifrån. |
| Fanns inte på Ica MAXI Eurostop Arlandastad idag iaf, eller så var jag blind | |
|
Borde även finns där eftersom man ofta annonserar i regioner..alltså Öst,väst,syd och norr. Kanske bara tillfälligt slut..? |
|
|
ICA Maxi Hälla i Västerås har Helix rea nu. Jag kom just hem med några dunkar. :-) mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.