AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.370

Slut på batteri får ej upp låset

Po
3
Pontusss
BMW 520 A1
Hej.

Jag har glömt lysena på under dagen på jobbet, nu är det helt urladdat och jag får ej upp låset. Kan ngn vara snäll och förklara för mig hur jag ska göra? Får ej upp motorhuven heller så jag kan starta upp den.. Help me!

Bj
75
Bjornie
BMW 325D e90 LCI -09
Sätt i nyckeln i bakluckan o vrid om, den ska inte gå på elektronik, byt batteri =)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sätt nyckeln i dörrlåset på förardörren, håll ut handtaget samtidigt som du vrider vänster. Halvägs bjuder nyckeln lite motstånd, men då vrider man vidare en bit. Vips så är du inne! (E39)
Po
3
Pontusss
BMW 520 A1
Tack för svaren men det är redan prövat. Jag har lyft handtagen lite och ser hur "knoppen" reser sig ytterst lite men inte ända upp. Pratade med BMW och dem sa att jag redan prövat isåfall allt, tänkte om ngn hade mer expertisinfo här inne.

js
42
jsvedin
Alpina B10 4.6 142/1 -02
Hej.

Ett par kanske dumma frågor men ska inte lyset släckas av bilen när volten/strömmen blir för låg just för att det ska finnas lite kräm kvar till öppning och start. - Fundering, vänta ett par timmar och försök igen- men det har du väl kanske hunnit vid det här laget.

En annan fundering, kommer du inte åt någon pluskabel /plus ställe på bilen om du tittar underifrån (trångt och täckplattorna måste väl bort). Så att du kan koppla in en batteriladdare. Du har ingen dragkrok? Där borde du kunna koppla in en laddare

En annan "minst dyra lösningen" borde vara att krossa sidoblinkersglaset eller lyset till registreringsplåten och där koppla på en batteriladdare - obs! vet inte om det fungerar. Kretsen kan ju vara bruten/gå igenom reläer etc.

Startmotorn bör ha en kabel direkt ifrån batteriet om du skulle kunna komma åt den.

Lycka till!
Med vänlig hälsning
Jesper
Dyraste lösningen är väl att klirra sidorutan och koppla in laddaren på cigg-uttaget.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Att koppla in sig på belysning går inte på E39. Det mesta matas genom transistorbaserade moduler.
Det går att komma åt pluskabeln på startmotorn underifrån om du inte kan få upp dörren (vilken jag själv nödöppnat en gång). Du får ta ner plastskölden. Mata med tunna kablar i så fall så att inte startmotorn går igång om du kommer åt manöverplinten så att bilen trillar av pallningen.
Po
3
Pontusss
BMW 520 A1
Tack alla för tipsen. Tänk om man kunde lika mkt om bilar som vissa kan.
Jag ringde låssmeden som kom med sina verktyg och lyckades veva upp rutan. Så nu kunde jag nå spaken och få upp huven.

Tack alla iaf!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.