AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.972

25st Dörruppslag

Sida 7 av 7
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Bit i det sura äpplet och tag den billigaste självrisken. Om det innebär eget FB eller TFF vet jag inte.
Spela in samtal, tag foton osv. Stäm sedan honom på (själrisk)beloppet. I värsta fall förlorar du 450:- i stämningskostnad (då det är ett idigare i tråden konstaterat - småmål) Då kan du åtminstone lägga huvudet på kudden med gott samvete dvs att du har åtminstone försökt via den "rätta" vägen. Våld eller hämnd löser inget och brukar som oftast orsaka mer problem för utövaren än offret, speciellt om det är en "god" medborgare med stort samvete. Är man däremot skrupelfri så - fine - go ahead men då är man i regel redan nere i träsket redan så utgången kvittar. Sedan är det ganska pubertalt av vissa härinne att tipsa om både det ena och det andra våldsdådet. I ett modernt samhälle ger sådant beteende bara besk eftersmak. Lite distans får man väl ändå ha till det som har skett - det är ju bara en bil och lite pengar (som det kommer nya av varje månad). Det kunde ju (klichemässigt) vara värre.
Tilläggas - vi ju fri bevisprövning i SE så det är upp till rätten att avgöra om man vill lägga vikt vid en inspelning eller ej, men får du chansen att spela upp det så kommer det att ligga i "bakhuvudet" oavsett hur rätten än bedömer bevisvärdet i just den inspelningen.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Lider med dig o bilen :(

Men men som tidigare nämns i tråden.

Du måste bara hälla surströmming spa i luftintaget på hans bil.

Går ej att få bort med alla medel som finns att tillgå på marknaden i dag

Du kommer garanterat aldrig mer se den bilen mer i garaget :)
US
547
US
850 iA -92
Kävlingepågen:
Pubertalt men med glimten i ögat skulle jag påstå.
Hur pubertal är inte din "punchline":-) ?

MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR Ulf
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
@US
En del ja men en del annat har inte varit det - därav pubertalt.

Att jmf min "punchline" med att hyra in tuffa killar med stora överarmar hamnar inte på pubertalskalan i den bemärkelsen.
Sett ur ett humorperspektiv är det världsklass.

Jag kan låna din plats och parkera min höjda Ram Dodge 1500 där så ska jag se till att öppna dörren lite för hårt rakt in i hans sidoruta.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Ville bara inflika lite kring inspelning samtal. Alltid tillåtet, som många skrev, spela in samtal som man själv är med i även om inte motparten känner till inspelningen.
Det är inte heller några problem med PUL i detta fall, bland annat eftersom det är helt privat, inte är en "sökbar sammanställning av uppgiftER" och det finns ett berättigat intresse som får anses väga ganska tungt (bevis i skadeståndsmål).
Det är inte heller några problem att använda inspelningen i domstol som bevis.

MEN, det är inte tillåtet att använda inspelningen för att t.ex. sprida uppgifter om att personen är "klandervärd i sitt levnadssätt", även om det är i sig korrekta uppgifter. Detta kan utgöra förtal. Att diskutera personens agerande här bör dock inte heller anses som förtal eftersom syftet är att få hjälp med att driva skadeståndsmålet, även om kanske vissa uttalanden kan tangera vissa gränser ;)

Utifall någon var undrande kring ovan... Beklagar också skadorna på din bil, mycket trist.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
@ronte

Man kan använda uppgifterna/bandet i rätten även om det kan anses vara klandervärt och utfallen/domar är ju som sagt offentliga. Så - vill man snacka/sprida skit om någon är tinget rätt väg att gå ;) :)

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Kanske OT men...
@kävlingepågen
Helt rätt, men man kan använda uppgifterna även i andra fall där personen kan framställas som klandervärd. Det är inte riktigt där problemet ligger, utan det är om huvudsyftet med varför man gör det är att förtala. Så länge syftet är något annat är det generellt ok, men inte om syftet bara är att förtala.

I domstol är det lite speciellt, i princip all bevisning i är tillåten, men bevisning kommer ju bara tillåtas om det kan bevisa något i fråga som parterna är oense om. Man kan inte bara framföra ett bevis "hux flux" för att t.ex. legitimera att få fram elaka uppgifter om en person...
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Några nyheter? Skulle vara kul att höra om gubben tagit sitt förnuft till fånga!

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Tr
65
Trancequillity
Z3 2.8 -97
523 2.3(2.5) -99
Ja men inga bra nyheter, Försäkringsbolaget ändrade sig och bestämde att ärenden inte var värt att utvärderas. Gubben har konfronterats igen utan framgång han svarade inte ens på tilltal när han fattade vad det gällde. Så jag ska lämna in bilen till skaderegleraren imorgon så får de laga skiten på min nota. 3000:- ev. TFF vet ej om det är aktuellt. Damen jag hade kontakt med på försäkringsbolaget blev jag så irriterad på att jag var tvungen att lägga på när de sa att det ändrat sig. Men fick ett brev där hon hänvisade till TFF. Brevet började med "Då vi inte riktigt hann prata färdigt sista gången..... osv.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Då hade det vart tid för hämd om det vore jag...

MVH Christofer
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Koppla upp en videokamera i bilen som filmar, han lär ju slå upp dörren igen....

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ge gubben vad han tål :-)
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Fy f.n för "folk" som inte kan respektera andras ägodelar. Tänk om han varje gång han ska använda sin bil upptäcker att det saknas luft i alla hjulen pga "läckande" ventiler... Skulle nog bli lite besvärligt efter en månads tid eller så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.