|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
| fyfan lider med dig. Parkera med en skrotbil brevid hans och sopa upp dörren 20ggr så är ni kvitt sen. | |
|
Pinka i tanken........... Lufta däcken........... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
en klassiker är ju spad från surströmming i luftintaget :) Tyvärr kan man inte göra speciellt mycket åt läget.... |
|
|
Tycker att Slippy´s tips om att upplysa skatteverket om vissa prylar kan vara en bra väg att gå... ;) Surströmming låter också som en höjdare! |
|
Roffa1 |
Jag är nog benägen att hålla med de övriga om att förövaren bör få samma trista behandling av sin bil som den han utsatte din för. (Om en månad eller två) annars lär han nog fatta vem som ligger bakom. Sedan föreslår jag att detta utförs någon helt annanstans än i ert gemensamma garage. Lycka Till.. |
|
Ta reda på när han åker till jobbet, ring 11414 och säg att han kör rattfull. Gå sen ner i garaget innan han åker och skruva bort glaset på ena bakljuset(för billigt att ta på försäkringen). Han blir garanterat stoppad och får kanske böter för ett felaktigt ljus samt han måste köpa ett nytt. Kostar en slant varje gång det händer:) Sälj glasen på blocket, efter 12-15 ggr har du tillbaka pengarna. Har du tur kanske han torskar för rattfylla också, verkar så på honom enligt din beskrivning. Skrev jag verkligen detta? Nej jag nekar, blånekar faktiskt. Egentligen håller jag med Chris87, man ska inte sjunka till idiotens nivå men man blir så förbannad när man läser detta.... Nu kommer det riktiga tipset. Ring alla du kan tänka dig tidningar, tv, loklaradio allt för uppmärksamhet. Ta kontakt med en advokat kostar inget förrän du förlorar i rättegång och det kommer advokaten inte att låta dig göra. Anser han att det är tveksamt så ber han dig bita i det sura äpplet. Ta även kontakt med konsumentvägledaren i din kommun där kan man få mycket oanad hjälp. Någon skrev innan att du ska överklaga polisens agerande.. Absolut. Åklagaren kan besluta att inleda förundersökning ändå. Lycka till! |
|
| blev han bannad för det inlägget? | |
| Nej, krysset betyder att mailadressen inte funkar längre har jag för mig...? | |
| nu är krysset borta. | |
|
Chris-87, jag tycker det är bra att du agerar som en så hyvens människa, det ska du ha en eloge för. Men som du ser och förstår beter sig inte alla som dig och när inte Polisen eller någon annan KAN eller VILL hjälpa en vid given situation, kan man inte begära att gemene man ska stå och titta på. Det är just pga detta dörruppslag och andra problem kommer att fortsätta i all framtid och kommer att kosta både tid och pengar för samhället. Jag kan lova att det blir billigare för alla parter inklusive försäkringsbolag att sätta stopp för problematiken på ens eget sätt genom vandalisering. Ibland är det befogat, synd att du inte fårstår det. Är du så blåögd att du skulle försöka driva processer utan stöd i samhället till ingen nytta? Hur många skulle låta ett sådant här ärrende vara, dvs lägga ner och acceptera att man fått ens ägodel förstörd som man jobbat många timmar för att kunna köpa, eller tagit lån för. Sitta och minnas alla putstimmar och andra tvätt/damsugning man lagt ner på sin bil för att just få den så fin man vill. (PS Det går fortfarande att vara anonym på internet om man vill och har resurserna, någon eller något går att spåra, men du som individ kan alltid hålla dig dold på ett eller annat sätt. Det ska även mycket till för att fälla någon som skickat efter saker i annans namn, sålänge man undviker att fälla sitt eget saliv eller fingeravtryck eller nyttja sin handstil...alla postlådor är inte bevakade och webcameror finns inte överallt ännu, allt går om man bara vill och besitter kunskaperna). |
|
|
FRIFART: Vad ska man säga om ditt inlägg? Självklart vet jag att samhället inte är idealiskt, men att bete sig som en skitstövel själv och ställa till med mer problem gör inte samhället bättre. Det måste du väl ändå förstå och hålla med om? Genom att ta saken i egna händer och vandalisera den skyldiges egendom som en hämndaktion löser inga problem. Tyvärr förstår inte alla detta, vilket till viss del återspeglas i denna tråd. Jag är inte på något sätt ett helgon eller "blåögd" för den delen, men att bete sig som ett svin bara för att någon åsamkat skador på min bil gör inte situation bättre. Men kan du och alla andra stå för det ni påtalar om hämndaktioner och annan illegal verksam, är jag imponerad över ert samvete. För mitt klarar inte sådant beteende.. Samtidigt är min uppfattning likt ordspråket: "Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri". Beträffande anonymitet, har jag sysslat en del med detta och den allmänna synen i denna fråga återspeglar inte verkligheten. Precis som man vandrar på denna planet, efterlämnas digitala fotsteg och dessa är fullt möjliga att spåra. Fast detta är en helt annan diskussion och hör inte hemma här. |
|
|
Chris87, Du har mitt fulla stöd här. Jag vet inte alls vad jag hade gjort i din sits. Förmodligen blivit skitarg, mentalt skrynklat ihop killen och svurit högt. När jag hade lugnat mig hade jag nog gjort precis som dig, gått till polisen, försäkringsbolaget etc. Dock hade jag nog inte lämnas polisstationen innan jag fått med mig en polis som ville kolla på det, då det e grymt uppenbart från dina bilder vad som hänt, och en treåring kan förstå vem som gjort det (bevis är ju en annan sak dock...). Skall du byta garageplats nu eller vad skall du göra? Sätta upp en vägg av frigolit mellan er? |
|
|
Chris87, jag kan hålla med dig till viss del. Visst det är nobelt att inte sjunka ner på samma nivå. Men om någon ex. din granne står och hoppar på din bil för skojs skull. Sedan får du stå för självrisken på 5000:-. För grannen nekar och du får ingen hjälp av varken polis eller försäkringsbolag. Betalar du bara de 5000:- utan att göra något? |
|
|
Tror inte det är rätt adress Chris87: Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Chris87, Precis som BMW528M skrev, det finns alltid en högsta nivå man kan tolerera, eller gör du som Mahatma Gandhi vänder din vänstra kind till om man slår på den högra? I detta fallet är det idioti att inte ager själv efter att månaderna går och inget händer, för det är precis det som händer ingenting. HAr själv erfarit massor med gånger folk som varit utsatta för det enda och det andra, men som inte får någon hjälp. Det enda man får hjälp med är fortkörningsboter, tydligen viktigare. Finns det inte en liten chans att du kan köpa argumentet att om någon gör ett "bus" och det går bra så fallerar hela systemet. Det är ju precis den här skiten vi bilägare får betala för i våra helförsäkringar, just de här "vardagsproblemen" med bla dörruppslag som driver upp försäkringen. Tänk lite psykologiskt, när man som småkille gjorde bus gick det bra ända till familjen blev uppsökt av vederbörande och fick utskällning, då slutade de flesta. Chris 87, om det blir krig i Sverige (om tex Ryssland anfaller), bjuder du Ryssen på kaffe då eller och hoppas på bättre tider? |
|
| javisst och sen får vi betala en gång till med ränta när den som blir utsatt inte är bättre själv och väljer att hämnas "privat" | |
| Jag har byt plats så jag slipper stå brevid honom. Men har kvar samma garage. kollat på lite fler men inte hittat något som ligger tillräckligt nära. När man står nere i garaget själv. (jobbar kvällar) så fylls man bara av ilska när man ser hans bil. Tror jag måste byta garage för att slippa bli förbannad varje gång jag går ner. | |
| Sätt en spik i varje däck på hans bil. Jag blir imponerad över din självbehärskning. | |
|
Ja du knyter händer i byxfickorna och slår ett batongslag i bommen. Nog fasen kan du väl hitta på nåt så det blir lite frid i dig. Eller skulle du få dåligt samvete för det så gå och bikta dig. Det hjälper att få syndernas förlåtelse. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Jag tror det är Chris87 som är grannen med Mercan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.