|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
| Profossen jag skulle inte vilja hamna på din dåliga sida. Du är ju ond haha, jag ska fan antecka det du skrev så man vet vad man ska göra när någon jävlas. | |
| Gör som Profossen tycker och du kan åka dit för urkundsförfalskning och riskera upp till 6 år i fängelse. Mer omogen kommentar får man leta efter... | |
|
Men du Chris87, om nu TS försökt lösa problemet på ett civilicerat sätt utan framgång, tycker du då att han bara ska slanta idiotens skador och vara glad? Vilka signaler skickar man då till idioten? "jag kan betee mig som jag vill utan att det händer något"... Tycker principiellt inte heller att våld ska blandas in, men jag hade i vart fall jävlats ordentligt med idioten om han efter flera vänliga försök att lösa konflikten inte betalade för sig. Sedan får du gärna utveckla hur någon skulle kunna driva ett urkundsförfalskningsmål utan fysiska bevis - vem som helst med en dator och tillgång till internet kan beställa vad som helst till vem som helst utan minsta krav på namnteckning... Går ju även utmärkt att ringa skyddat nummer också om man vill... -visst, man sänker sig till samma låg nivå som idioten, men vad är alternativet då, enligt dig, Chris? |
|
|
Ingen är anonym på internet, hur mycket man än tror det. Allting lagras, datatrafik på internet, telefonsamtal med mer. För en viss kostnad går det även att få ut vem som ringt med skyddat nummer. Var och en för göra som de vill, men att i ett forum föreslå att någon ska begå grova lagbrott är fullständigt idiotiskt. I värsta fall får man stå för reparationen av skadorna själv, vilket känns väldigt surt. Jag vet, har fått göra det själv.. Sen kan man ju ta sig en funderare, vill man vara en lika stor idiot själv? Känns det isf bra att vara en lika stor idiot som den skyldige, om än inte en ännu större? |
|
|
Jag hade en gubbe(42år) som backade in i min bil trotts att jag tutade på honom, på skadeanmälan skrev han att jag hade kört in i honom = jag fick betala. Enda vettiga lösningen var att tipsa skatteverket ang hans bilavdrag i Norge (googlade ganska mycket för att hitta information, samt ringde hans företag m.m) Ha åkte på straff(rest)skatt på 19000:- kr. Kostade mig 1500:- i självrisk(för skadan) men det var det värt. (finns en tråd om detta här) /C Så jag tror du kommer få betala för detta. Andra lösningar blir bara dyra i längden. (betalar han tv avgift ?) :) |
|
Roffa1 |
Man kan ju även se det från den ljusa sidan, TS får ju förmodligen helt ny framskärm och dörr inkl lack, och vem vet..det kanske fanns lite stenskott innan;-) Handlar det endast om 1000:- i självrisk så skulle jag se återställandet som en ren bonus. Speciellt med tanke på kostnaden som FB får punga ut med ca: 30.000:- |
|
När jag vinterförvarade en bil i ett trång flerbilsgarage för några år sedan så tejpade jag 1,5 cm tjocka frigolitskivor längst sidan under överdraget. På våren var fligoliten helt full av jack. En bra åtgärd för att slippa märken från dönickar... MVH Christofer |
|
|
Eller som vi gjorde, efter garagegrannens 7 uppslag och vi fick betala allt själva, satte dit 12 cm skumgummimadrass!! På en mycket fin Z3. Numera eget hus och dubbelgarage plus stor infart. Och h-e vad jag är nöjd med E60 530 -07B!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag är väl lite extra grinig eftersom jag haft två vandalistfall på samma år, fick betala själv i båda fallen eftersom de hann undan... Ogillar den här typen av meningslös förstörelse mycket. Att ens p-granne kan bete sig så som i TS fall vittnar ju om en särdeles klen social förmåga, man får anta att empatin inte ligger på topp hos sådana individer... Därför lönar det sig sällan att som i TS fall vädja till dennes samvete... Tipset om Skatteverket är bra! Eftersom deklarationer är offentliga handlingar så kan TS ju begära ut grannens och ta en titt på kul... :) varken olagligt eller fel... |
|
|
Sådär nu sitter jag med all info.. Förundersökning ej inledd pga brott kan ej styrkas. Så nu finns det inget att göra än att betala och vara glad. ca 90% av mina bekanta tycker att jag ska göra någon form av hämndaktion.. Man kanske ska lacka "svart" för en mindre summa pengar? Vad tror ni dessa skador går på att lacka? Måste spacklas både dörren och den lilla skärmbiten? eller ska man bara köra på vagnskadegarantin? |
|
Roffa1 |
Klart att du ska återställa bilens skick hos en auktoriserad BMW verkstad. Annars blir det ju frågan om en fusklagning vilket lär sänka bilens saluvärde. Trist att polismyndigheten sitter helt overksamma på sina feta arslen, trots uppgift om den skyldiges namn o adress. Jag hade personligen överklagat deras beslut. Om du överklagar, så går ärendet vidare till åklagare. Då har du större chans att komma vidare till en utredning samt en fällande dom. Det hjälper även om du kontaktar åklagaren och upplyser honom om närmare detaljer. |
| Har du ingen extra försäkring som ger lägre självrisk? | |
|
Roffa1, långt ifrån alla BMW-verkstäder utför lackjobb. Finns det någon som gör det? Att lämna arbetet till någon annan gör det alltså inte till ett fuskjobb... __________ Mvh Grelle |
|
Roffa1 |
Grelle: Tror ej det finns någon enda auktoriserad BMW verkstad som utför egenhändigt utförd lackering. De vidarebefodrar nog snarare dessa lackjobb. Varför jag föreslog att TS skulle anlita en BMW verkstad..var dels för att arbetet blir väl dokumenterat samt utfört med garanti. sedan skulle nog jag försöka få verkstaden att byta ut de skadade karosseridelarna då det handlar om djupa 25 st fula dubbeljack i plåten. (ingen höjdare med mängder av spackel på bilen) dessutom så sjunker spacklet efter ett par månader. |
| Jag har sett att jag visste har TFF´s "skydd" då jag är försäkrad under Länförsäkringar Bergsslagen. Men efter att ha läst lite på TFF´s hemsida så verkar det som att bilen måste ha varit påställd vid skadeuppkomsten och varit trafikförsäkrad. Bilen var ju garageförsäkrad och avställd. Någon som varit i samma sits som mig och fått ersättning? | |
|
"dessutom så sjunker spacklet efter ett par månader." Du har detta som argument överallt på forumet när ordet lackering nämns, men jag har aldrig råkat ut för detta. Trotts många omlackeringar på diverse bilar. Tror du överreagerar en hel del. |
|
|
Länk 900:- Då är halva problemet löst ev. beror på dörr.. |
|
Roffa1 |
Trancequillity: Om bilen är "garageförsäkrad" så täcks den av det som ev,kan hända i ett garage, typ: skadegörelse, brand, stöld, osv. Hur stor är din självrisk? |
| Tror min självrisk ligger på 3000:- (låter det troligt?) Men TFF kan ju gå in och sänka kostnaderna. Uppfyller jag kraven för det? | |
|
Det är inte frågan om några mängder spackel där. Det är inga skador man byter karossdelar för. En duktig plåtslagare riktar ev. bulor. Spackling i tjocka skikt är för amatörer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.