|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
| hue fifan vilken ilska man känner när man läser detta!, hoppas verkligen att det löser sig för dig! | |
Roffa1 |
Tycker du återigen ska kontakta gubben och dels visa upp din polisanmälan samt även meddela att du vidtagit vissa åtgärder med hyresvärden.(ev,snart vräkt) Tala även om att du kommer att driva in kostnaden för återställandet av bilen via kronofogden med ett skyhögt betalningsvite om han vägrar göra rätt för sig. Antingen bet han kontant eller via sitt FB. Fråga honom om han är villig att dels ta risken med att bli av med sin garageplats samt även hamna i kronofogdens register som en medborgare med en irriterande betalningsanmärkning på sig resten av livet. Han kommer förmodligen i stundens ilska att be dig dra åt Helv#te så långt det bara går. Men när han senare har samlat sig, så bör han väl själv förstå vad som är bäst. Annars lär han väl vara totalt pantad;-) |
Roffa1 |
Det finns även en "Trafikskadeförening" som griper in när det handlar om smitare som vägrar att göra rätt för sig. En annan lösning är att du själv kontaktar hans FB och talar om i detalj hur han uppsåtligt skadat din bil. Glöm ej att bif bilder, eller allra helst ordna ett möte med en skadereglerare från hans FB som själv får ta del av skadegörelsen på plats. försök att locka ut den skyldige på samma gång. Om han vägrar så tala då om vad du har arrangerat. Han lär väl själv inse att han är på god väg att bli TOTALT utskämd. Samt att han i vilket fall får pynta för skadorna inkl tillkommande vite. |
|
Kontaktade mannen igen. Han avbröt mig när jag presenterade mig artigt och bad om ursäkt för att jag kontaktade honom under arbetstid förrut. Jag har en fråga som jag vill att du ska svara JA eller NEJ på. J:Jaha sa jag.. M:Tyckte du att du parkerade bra? J: Jag anser... Då avbröt han mig och skrek att jag inte skulle kontakta honom igen. |
|
| Hur kommer man i kontakt med Trafikskadeföreningen? | |
Roffa1 |
Vad har du att be om ursäkt för? för att han med uppsåt har slagit sönder din bil? Det är enl Svensk lagstiftning olagligt att skada andra personers egendom. Se till att ändra rubriceringen i Din tidigare upprättade polisanmälan till ren skadegörelse. Kräv likaså att en patrull kommer till platsen för att dokumentera din bils skador samt även mäta så den skyldige mannens bildörr passar överens med de 25 slagmärkena på din bil. Han har ju dessutom redan erkänt för dig. Kontakta ditt eller hans FB och låt dem komma fram till en gemensam lösning. Du ska inte betala en spänn... |
Verdi |
Jag skulle flytta till ett bättre område. Bo på samma ställe som såna där förlorare kan ju inte vara bra. :) |
|
Länk Min bil Länk Hans bil. (notera min nya parkering på säkert avstånd Länk Notera hans dörrlist som gör så det blir ett "dubbelavtryck" om man skulle "råka" komma emot något För er som är intresserade.. Anledningen till att jag är trevlig är att jag lärt mig att man ska vädja till människors "godhet" men en sådan fungerade inte här. |
|
Roffa1 |
Solklart fall, sätt dit honom hårt. |
| Fy faan, jag får ont i magen bara av att läsa den här tråden. Lider verkligen med dig och hoppas att du får ordning på det hela. Usch! | |
|
Skulle man inte kunna anmäla honom för smitning?Det skulle du kanske ha gjort från början,det kan innebära indraget körkort! Annars vet jag vad jag hade gjort: jag hade gett gubbjäveln en riktig omgång,det språket kanske är det enda han förstår!! Klabbarparn |
|
|
Måste bara säga att jag är rätt imponerad av hur du hanterar situationen, på ett känslomässig plan alltså. Att du kan hålla lugnet och vara behärskat. Hamnade i precis samma situation för några år sedan och det är något som jag försöker glömma men kan vara lite svårt när ägaren/användare av grannbilen dyker upp på parkeringen då och då. Jag blir illamående bara jag ser de. Jag hoppas att det ordnar sig för dig och att du slipper råka ut för sånt i framtiden. |
|
Roffa1 |
Meddela gubbfan att han snart åker in på kåken: Länk |
|
Var i kontakt med polisen igen och förklarade situationen igen med en annan polis på ledningscentralen i Örebro. Han tyckte att jag redan imorgon skulle kontakta utredaren hos dom under kontorstid. Anledningen att han sa det var att han personligen inte skulle hantera detta som en "parkeringsskada". Tyvärr så visade polisen som jag besökte först när jag åkte in till station samma intresse för detta och ville inte ens ta kort på skadan just då utan ev. vid ett senare tillfälle. Vilket jag tyckte var konstigt. Det var ju halva grejen med att jag åkte in med bilen. Jag är så arg på insidan så låt er inte luras av detta. Det är nästan så jag skulle kunna tänka mig flytta iomed detta. Tyvärr så kommer mitt första barn om 2månader om allt går som det ska, så det skulle inte passa sig just nu. Nu väntar en sömnlös natt.. Återkommer imorgon med mer info ifrån polisen, En bekant skall även kontakta gubben en sista gång imorgon för ett försök att medla. |
|
Roffa1 |
Jag skulle ej lägga ned mer tid o arbete på att kontakta den skyldige mannen. Med tanke på hur förbannat illa han hitintills har burit sig åt, så är väl frågan om han inte går på något? Vem fan är så urbota DUM att man tar sig friheten att slå upp 25 styck djupa jack i garagegrannens fina BMW. Han kan ju uppenbarligen ej tänka klart. Vem som helst med förståndet i behåll förstår ju att dessa skador måste ersättas förr eller senare. Se till att omg ändra Din polisanmälan till skadegörelse. Kontakta likaså ditt FB under morgondagen, så att en skadereglerare får dokumentera skadorna. |
| Jag har länsförsäkringar örebro som FB (se jag lär mig förkortningar) men de verkar inte finnas på TFF hemsida Länk. Får kontakta dem med imorgon | |
Roffa1 |
Det löser sig ska du se, du vet ju redan vem den skyldige är. Inget att oroa sig för. Skaderegleraren sätter fart på karusellen och bilen blir fixad på nolltid. |
|
Kan tänka mig att ditt försäkringsbolag kommer att agera också. Svårt för att tro att dom bara betalar för skadan, om man vet vem som är den skyldiga. Dom kommer ju garanterat att driva detta stenhårt mot Merca-ägaren och hans försäkringsbolag. Sedan detta är så uppenbart skadegörelse, så kommer han nog inte få nån hjälp från sitt försäkringsbolag. Merca-ägaren kommer nog på ett eller annat sätt svida för detta. Hoppas verkligen att polisen också kommer att sköta sitt jobb. |
|
|
"Han ansåg att det inte var hans sak att ta mitt regnummer och slå upp det i bilregistret och sedan söka på eniro och ringa samtalet" Men det "var hans sak" att göra skadegörelse på din bil i tron om att situationen skulle bli bättre!!? Stå på dig för fn! Det här är någonting jag inte tror någon skulle släppa. /Scnitzermann |
|
| Jag var med om en liknande skadegörelse för något år sedan. Var i kontakt med både polisen och försäkringsbolaget och enligt försäkringsbolaget fanns det inget de kunde göra då man inte kunde tvinga den skyldige att betala. Han/hon hade varit tvungen att erkänna för försäkringsbolaget vilket personen inte hade för avsikt att göra. Slutade med att jag fick betala 1000kr i självrisk för att få skadan reparerad. Så att försäkringsbolaget per automatik kommer driva fallet är inget du kan räkna med, men du får hoppas på att gubben försäger sig alternativt att du kan spela in hans erkännande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.