AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.955

Svensk Bilprovning...suck

Je
31
Jerry Blomqvist
BMW 730 IA 1995
Var nyligen inne och besiktade min BMW 730 -95 , och efter förra årets "oflyt" då bilen gick sönder precis efter den rullat ut från besiktningen pga en nitisk liten man som hängt sig med ett "bräckjärn" under bilen och konstaterat att hardyskivan var sliten , så hoppades jag denna gång att det skulle gå smidigare...men inte då:-/
Dels så fick jag ombesiktning pga längsgående bromsrör som rostat, det kan jag ta inget problem med det...men nu till det mindre roliga , när avgastestet skulle göras i "stationen" utanför hallen så låg tydligen värdena nära gränsen..." men det ska nog gå" sa besiktningsmannen och trampade gasen i botten och stod och varvade motorn så den skrek i ett onödigt många sekunder utan att släppa...jag höll f*n på explodera inombords .. Och när jag sen kört därifrån och gjort ett kort stopp och skulle starta igen så började det varna för lågt oljetryck , detta på låga varvtal kom jag på sen ..
Har inte kollat upp vad det kan vara som orsakar det hela, har aldrig haft problem med det innan , tycker bara besiktningamännen borde ha lite vett i skallen och vara lite försiktiga iaf..
Shit har besiktning den 18:e maj och gillar inte vad jag läser.

Beskitningmannen skiter väl i DIN bil det är ju inte hans kärra. Det är väl fritt fram för honom att svina med andras bilar.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har du kollat så att oljepumpen sitter fast ??

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
vilken jävla idiot, han skulle fått höra både det ena och andra, jag hoppas det löser sig för dig, jag kommer att hålla noga koll när min bil ska besiktigas, det finns idioter överallt.

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Jag kommer filma med mobil och om nödvändigt använda vid en process. Deras beteende ska vara "rimligt". Känns inte rimligt att varva sönder en motor.
Je
31
Jerry Blomqvist
BMW 730 IA 1995
Tack för tipset Hasso , ska kolla oljepumpen , råkade av en slump ha en jobbarkompis som besiktade samtidigt, även han reagerade direkt på detta.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara en så enkel sak som låg oljenivå i motorn!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Je
31
Jerry Blomqvist
BMW 730 IA 1995
Nej ..olja finns det gott om
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Börja med att byta givaren? Tryckgivare blir utmattade med tiden.
Relativt lätt och billigt, jag har bytt min, betedde sig likadant efter att jag bytt olja på bilen.

/S
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla oljepumpsbultarna.

Att varva en automat stillastående är inte bra, mycket bättre att köra på fullgas på ettan/tvåan.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Fy f#%¤ n !!! Jag hade fått ett utbrott på besiktningsmannen!
Hoppas det löser sig för dig :)

Beemoholist javisst!
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Jag ska snart lämna in min för kontroll av oljepumpsbultarna, vad kan det kosta cirka? Så jag inte blir grundlurad...

Måste tyvärr lämna in för kylarbyte först..hade tänkt kolla bultarna ,emn har inte råd just nu...då som sagt kylaren pajjade...

Beemoholist javisst!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla oljepumpsbultarna är väl ett av de lättare jobben, köp bara en ny packning till tråget så är du säker på att det inte börjar läcka efteråt, finns en guide (för M60) här:

Länk Länk

Mvh
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
rob_t_j72: Tack!

Beemoholist javisst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.