|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en BMW 523 Touring -07. Har nu börjat störa mig på att det väldigt ofta knäpper inne i kupen från bakvagnen. Det låter som det kommer runt bakluckan. Precis som att plasten inte riktigt sitter ihop. Bilen rullar på ganska tunna däck idag vilket kanske bidrar till att det blir lite stötigare, men jag har en känsla av att detta problem inte bara härstammar från lågprofilen. Har letat efter knäppande oljud på forumet men endast hittat lite info kring oljud i bakdörrar. Mitt oljud verkar inte komma från dessa. Tacksam för svar! | |
|
Hej! Har själv en e61:a och kännde samma jävla ljud i kupen. så lösningen fick bli att tar bor insyns skyddet =) det är den som låter!! (på min iaf) Prova ska du se! |
|
| På min med, ska byta till en riktig toning och inte den plexi skit som satt på när jag köpte den. | |
|
Melzen: jag menade lastnätet i skuffen som även fungerar som insynsskydd. PS tänk på att när du tonar rutan på din e61 (vilket jag gjort) så har du nästan ingen radio mottagning! |
|
|
Då skall jag testa detta, tack för era svar!! |
|
|
Även jag har "gnissel/skrammel" från insynsskyddet. Dock bara i utdraget läge. /Kent |
|
| 3MW: Tack för tipset. Då borde alltså antennen sitta som en slinga i rutan och inte i "haj-fenan" som jag trodde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.