AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
477

Vad innebär Nûrburgring pkt egentligen?

Det är mycket prat om Nûrburgring paketet på M5:or, men jag har ingen aning om vad detta är för paket. Finns det någon som vill ge mig en förklaring?
/Mvh Lidberg
Lite gissningar här men något åt detta hållet

1. lite bredare fälgar bak
2. eletroniskt ställbara dämpare

säkerligen en del till men kontentan är en förbättrad väghållning.

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Större bromsar också...
Tror inte att bredare bakfälgar har nåt med Nûrburgringpktet att göra. Det satt på alla 3.8or.

/Johan
Ka
5.698
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nbg-paket:
1. Progressiv servostyrning
2. Grövre krängningshämmare
3. Bredare fälgar bak, 9 i stället för 8 tum
4. EDC

Allt detta för endast 5300 kr 1994.
Tänk på att alla 95:or hade Nbg-paketet... =)
Du har så rätt så Kane =)helt korrekt Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Johan99,
Det satt INTE olika breda fälgar fram och bak på alla 3.8:or.
Det är såna uttalanden som gör det svårt att hålla koll på saker och ting. Folk "vet" saker som inte stämmer.
Ska ja gå å hämta en tidning där de står exakt va paketet innehöll elr Mvh Mr-speed

då ber jag om ursäkt. trodde alla med "3.8" fälgarna var bredare bak... men men...

/Johan
Nu tar jag hämtad info som skall stämma. Rätta mig om jag har fel =)

Det så kallade Nürburgring-paketet blev standard 1995. 1992 kunde man välja detta som tillval. Paketet innehöll bland annat progressiv servostyrning, grövre krängningshämmare och nio tum breda fälgar bak istället för åtta. Mest intressant var den adaptiva fjädringen EDC. Stötdämparna var elektroniskt styrda och justerade automatiskt hårdhet efter körförhållanden. Det gock även att välja mellan två styrprogram. Ett mjukare för normal körning och ett sportigt hårt för tuffare framfart.

Sorry grabbar, jag tar tillbax det där med att den hade fetare bromsar... Blandade ihop det med att 1995:an fick Nbg-paketet som standard. Däremot så blev 95:an som en ny bil då den fick 345mm skivor fram och 328mm bak. Den fick dessutom fyrkolvs bromsok. Fälgdiametern ökades till 18-tum för att få plats med skivorna ;-) Växellådan vart ju 6-växlad på denna och den fick bredare njurar och M3-speglar.

Jaja, nu e det slutpratat från mig iallafall =) Hoppas detta inte var förvirrande...

Mvh Tobbe
fuck Pdc....när allt ska bytas iaf =) Mvh Mr-speed

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.