AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
701

740ia 95- larmet går igång av sig sj

ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
hej jag har köpt mig en 95as 740 men varje gång jag ställer undan den oftast bara på kvällen så startar larmet efter ett tag då jag kommit innan för dörren sen går jag ut trycker av det sen på det igen sen fungerar de vad kan felet vara? :S

52
håbba
530 XD E61 LCI 07
Troligen rörelsecensorn i kupén, Prova med att trycka en gång till på fjärrknappen när du låser du ser då att innerbelysningen tänds upp igen. Då stängs den av, den funktionen finns för att man tex ska kunna lämna en hund i bilen utan att det larmar. I övrigt funkar inbrottslarmet som det ska.
Ett ganska vanligt fel censorn går att byta utt sitter i bulan vid innerbackspegeln. Men prova först med dubbeltryck. Lycka till.
ri
699
riku
740iA -97
Av samma åsikt jag har samma fel, men trycker jag 2 gånger inom 10 sek.
ri
699
riku
740iA -97
Kom på att tex. Hasso har skrivit om knappen för huven som kan vara boven.
ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
nu testade jag låsa sen vänta en liten stund sen låsa igen på knappen så tändes belysningen men ändå efter en stund så gick larmet igång :S sen är det bara låsa upp sen låsa igen så fungerar de bra jävla konstigt :S
Hade samma problem, läste man av felkoder såg man att det var den fjädrade knappen i motorhuven som utlöst larmet och behövde smörjas.
ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
okeej ska testa koppla in datorn på jobbet nån dag då å kolla om ja hittar något fel =) vars sitter kontakt uttaget?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.