|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Jag har allvarliga funderingar på att köpa en 335D, kör idag en Volvo S60 R och är trött på denna eviga bränsletörst, det känns omodernt o snitta 1,2 när man får samma prestanda för 0,6. En 335i är säkerligen en helt underbar bil med grym trimpotential men jag är trött på att växla själv och att behöva använda varvtalsorgier för att få fart på bilen och därför känns en 335D helt rätt. Har sökt igenom forumet efter de flesta 335D trådar och det verkar framgå att man kan få duktigt med fart på en sådan, så vilka trådar här och på andra forum är matnyttiga gällande trim samt vad man skall tänka på gällande växellådan osv samt vilket trim som är det bästa? Har även konstaterat att det antagligen blir Import då det inte finns några intressanta bilar i Sverige då jag vill ha en Faceliftad Touring eller en Coupé, Importguiden är jättebra men hur funkar det med försäkring hemma i Sverige? Hur mycket "hjälp" kan man förvänta sig av BMW Sverige att omprogrammera till svenska menyer i bilens Navsystem etc? Har så mycket frågor att jag inte kommer på allt här och nu så för peka gärna på trådar här och andra forum som ni tror kan hjälpa mig inför detta köp. Mvh Fabian | |
|
Hej! Att du kör en 335d på 0,6 finns bara i sagornas värld. Kör själv min klenare 320d på 0,63 blandad i STH. |
|
Roffa1 |
Skicka ett PM till StefanL han har mkt stor erfarenhet av just 335D. |
|
Du har PM Nimbus. BMW-08: Inga problem att komma under 0,6l milen vid landsvägskörning. Körde med takbox samt 4 pers mellan Sälen och Linköping på 0,57. Ska tilläggas att det gick relativt sakta. Men ni som kör 320d tror att de drar så fruktansvärt lite. Har själv svårt att få mer förbrukningen under 0,7 i stan i 320d. Det är värt några kronor mer per mil, 335an är imponerande på många sätt inte minst draget mellan 70-180. Svårt att hänga med där:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Ligger jag med min och landsvägskör 80-110 så har 0,5 inga problem. När det gäller det andra med , så har jag lagt pengarna på en 320d samt på en MC istället för mera hk under huven. När det gäller drag så slår ingen hojen då skall du komma upp i miljonklassen på bilarna eller vrål trimma. Jag vet tråden handlade inte om detta. Ha en fortsatt trevlig helg! |
|
|
Nimbus: inga problem att omprog till svenska i navisystem..MEN det kan du bara göra om du köper en 09a o framåt,som har det nya gränssnittet/hårddiskbaserad navi... |
|
|
BMW-08: Där är vi helt överens:) OT: Åkte med en Z08 förra sommaren som gick något fruktansvärt. Härlig känsla att pressas mot sätet. Trevlig Helg! //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Tack för svar Bianca! Är det så att det nya gränssnittet/hårddiskbaserad navi sitter i alla bilar med facelift/LCI ? Hur är det med Sportavgasystem till en 335D? Kan man använda ett system från en 335i? Om man ska åka runt med en trimmad 335D så lär det vara en bra investering för att skydda katalystatorer, DPF, Turbos etc från den extra värmen. |
|
|
På E90post/UK finns det en hel del trimmade 335d. |
|
| En bekants 330D E92 har någon form av interiörbelysning i dörrarna medans en annans E91 320 LCI icke har denna belysning, är det bara E92an som har denna belysning? Den gör en hel del för interiören imo. | |
|
Syns på denna bild: Länk |
|
| Nimbus: Tror det ingår i det som kallas belysningspaket i E9x-serien. | |
| Den belysningen ingår i E92ans belysningspaket (kanske E93ans också) - den delen av belysningspaketet finns alltså inte till sedan (E90) eller touringen (E91). | |
| Hur klarar automaten av eventuell triming på 335d? | |
| 0.7L/mil i stadskörning låter normalt för en 320dA, det är väl vad den drar enligt pappret? | |
|
Vad kan man förvänta sig i servicekostnader för en importerad E91 335D LCI? Kommentarer som "Varför bry sig på en bil för 350kkr+?" gör sig icke besvär, jag skaffade mig inte möjligheten att köpa en såpass dyr bil genom att slarva med småkostnader. :) Med vänlig hälsning! |
|
|
Servicekostnaden kan jag tyvärr inte svara på, men jag kan inte tänka mig att den är högre än för någon annan diesel 6a. Den största kostnaden för min del var däcken. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Länk Jag har tittat på denna bil ett tag, kommer AC Schnitzer grejerna göra att den inte godkänns? Tänker mest på sportavgasystemet. |
|
|
Nimbus vad jag kan se så kommer bilen o typ godkännas här i Sverige. Vad jag kunde se på bilen, är att den har AC Schnitzer pkt. Inget omgjort med motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.