|
|
|
|---|---|
|
Har fler problem med min 320 (87:a). Tomgången är mycket hög på bilen, annars funkar den bra.. Har ställt tomgångsskruven i botten.. vad mer kan man göra? Nämnas kan är att alla vakumslangar osv. har blivit vandaliserade (snodda), jag har byggt nytt efter reparationshandboken.. men det är svårt att få en 100%-bild av hur det ska vara kopplat.. En fundering, vid tomgångskruven går det 2 st vakumslangar till andra sidan (under insuget) som koppals samman där och vidare in i insuget.. är inte hundra på att det stämmer där.. Någon som har några ideer? /Jimmy www.aspwebb.com | |
|
Kan var tillsatsluftsliden kanske??Du har en "vakuumklocka" som trycker mot gasspjället som är en slags dämpare,vid tomgång skall den vara helt indragen,e den de??(Gasar man så åker kolven ut). |
|
|
Den åker in lite när bilen startas, men jag har testat att dra in den manuellt och då sänks tomgången en kort stund och sen är det samma sak igen. Har kollat upp slangarna till den och de är hela och fina.. /Jimmy www.aspwebb.com |
|
|
upp /Jimmy www.aspwebb.com |
|
|
hade oxo samma problem under låång tid. men nu är tomgången helt ok. fick hjälp av dawwe och ställde in tändningen lite bättre + småjusteringar av stoppskruv till spjället (hade lekt med den...) |
|
|
hmm.. ok.. kanske dax att köra in den på BMW-verkstaden? (körförbud och avställd).. Vad tror ni det kan kosta? /Jimmy www.aspwebb.com |
|
djspirit |
780+moms kostar det i timmen BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
ajaj.. där sprack budgeten.. hehe.. Så kan det gå när en konsult ska försöka leka med bilar.. :) Fick 320:n gratis och tänkte bygga en banräser modell billig.. Det som kostar är ju bara säkerheten.. Ingen som vill ha lite datahjälp? i utbyte :) /Jimmy www.aspwebb.com |
|
|
Tomgången är bättre nu.. När jag startar bilen så ligger den fint på 900, men tyvärr så är den nästan 2000 när bilen har blivit varm.. Jag satte i instrumenteringen som verkar ha löst lite av mitt problem!?? /Jimmy www.aspwebb.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.