|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vindrutespolningen har slutat fungera på vår 523i sedan -98. Däremot fungerar det till strålkastarna och koncentratspolningen fungerar också. Lyckats lista ut att det är säkring 2 i handskfacket som hör till detta men den är hel. När man spolar hör man inget pumpljud, utom när strålkastarna får en dusch. Någon som har ett tips om vad som är fel? | |
| Förmodligen spolarpumpen, jag har bytt 2 ggr på min 97a, sitter bakom höger framhjul inanför innerskärmen! | |
|
Kolla även slangarna......en slang i huven hade lossnat på en kompis e39:a. men troligtvis pumpen.......har bytt på min e39:a, prova å byt mellan pumparna då det är samma till bakrutan. Mvh oo=00=oo |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
säkert pumpen som holmis skrev (min gav upp förra vintern, en -99:a) sitter innanför innerskärmen lite bökigt till som sagt men enkel att byta när man väl lossat innerskärmen |
|
Var samma på min, tog intensiv pumpen och satt dit istället så funkade det. Du behöver inte lossa hela innerskärmen, ta bara loss dem 3 plastnitarna på kanten och alla skruv från mitten och bakåt i innerskärmen sen viker du bara upp den över bromsoket så ligger den snällt kvar där så man kan göra sitt utan att ta bort den Beemer 4 Life! |
|
|
Slangarna ser hela ut och inget läckage av spolarvätska i motorrum eller under bilen. Lyssnat vid hjulhuset och det hörs inget pumpljud så det bör vara pumpen. Hittar två modeller på nätet, en med runda stift och en med flatstift. Någon som vet vilken som gäller, eller måste man ta bort den gamla först? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.