|
|
|
|---|---|
|
Nu står bilen på verkstad och får lite nya turboaggregat, 2st. 2500 kr i självrisk får jag betala, helt okey eftersom hela jobbet kostar nästan 42 000. Är det någon som vet om dom uppgraderar mjukvaran eller får jag ha kvar den gamla? Tycker faktiskt att man borde få den senaste mjukvaran men jag får väl kolla imorgon när jag hämtar den. Kan jag kolla själv vilken version jag har i bilen eller måste man ha specialgrejor ? | |
| Jag fick samma byte utfört för 3 månader sedan. Du får senaste mjukvaran. | |
|
Tack, det låter bra. Märker man någon skillnad eller är det obetydligt ? |
|
| Bilen känns lite starkare. | |
| Varför fick ni byta turbo? Är lite nyfiken för jag är rätt sugen på en 335 och det känns rätt bra att veta om det är något fel på dem. | |
|
Wastegate armen på båda turboaggregaten blev glappa. Jag vet inte varför men tror att det är fabrikationsfel. Det drabbar tydligen mest bilar med manuell vxlåda. Det verkar inte påverka bilens körbarhet mer än att det rasslar som om det ligger en lös plåt under bilen. Hörs mest när man gasar til och släpper gasen. För övrigt känner jag inte till några kända problem med bilen. Min bil är inte trimmad ännu men snart så....... |
|
| Gamla wg armen är på 6mm den nya på 8mm. Alltså förstärkt. Men många får wg rattle med nya aggregat ändå. Man får helt enkelt leva med de. | |
| Efter vilken årsmodell byttes den? Ska man satsa på den nya istället med singelturbo? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.