AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.345

Kupèfläkt 330 e46 blåser ryckigt?

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Startade bilen alldeles nyss och fläkten började gå ojämnt i kupèn på dom lägre lägerna, högre lägerna går jämnt och fint! Vart bara lite nojig när man just köpt bil=( Började inbilla mig och satt o stirra på tempmätaren att den oxå skulle börja vandra...har varit med om kokningar m.m några gånger förut på bmw så har verkligen skräck för de. Kan påpeka att den började göra så efter att jag stoppade in ny navigations mjukvara. Men fick inte mjukvaran att fungera hursomhelst=( Inte för att jag tror de har nåt att göra me fläkten.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Det är likadant på våran 318i touring ibland. Har hänt ett par gånger!

Klabbarparn
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
jaja då är de väl inget allvarligt säkert!
Fläktmotståndet är felet !
Kostar runt en 1000 lapp med jobbet att byta,800kr om Du vill jävlas med att byta ut det själv ;)
Finns ett mektips Länk
Är detta normalt? Jag har acn i AUTOläge när jag startar bilen på morgonen och efter några km så börjar det blåsa betydligt mer än det gjorde när jag starta bilen? alltså utan att ändra på displayen?
När motorn har kommir upp i temperatur så kan fläkten öka för att få upp temp i kupén. Det verkar helt normalt.
Min föregående 330xd -03 "flåsade" också ibland, precis som beskrivs i början av tråden.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Tack för mektipset, Backard!!

Klabbarparn
För all del, jag bara länkade.
ea
35
eablyfot
330ci -01
Min har också denna symtom. Men väldigt sällan. Bra att veta det där med motståndet. Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.