|
|
|
|---|---|
| Hej. min 540 vägrar starta fast jag kollat relä säkring och pump. Jag hade ute pumpen idag och den funkar perfekt när jag lägger separat ström på men jag får inte fram matarström via ordinarie kablage. jag körde till jobb och då fungerade den perfekt men när jag skulle köra hem så var bilen helt död. Någon som känner igen problemet?. | |
| Kolla så att det ligger 12V på manöverstiften i reläsockeln. Stift 30 & 87 är förbrukarkretsen så det är de andra två som drar reläspolen som du skall mäta på. Sitter ett till vitt relä bredvid till motorstyrningen som troligen påverkar om du får manöverspänning till bränslepumpsreläet. Och så själva motorstyrningen. | |
| Jag har inget vitt relä. Där sitter ett orange ett ljusgrönt och ett blått, Det gröna e helt nytt från bmw dom andra två är beg. Tilläggas ska att den startar på startgas | |
| Aha, kolla i alla fall funktionen på alla reläer, samt kolla om du har matning på manöverstiften i sockeln till bränslepumpsreläet i tändnings- och startläge på nyckeln.. (Du kan ju även bygla stift 30 och 87 i sockeln och se om pumpen går igång) | |
| Ja jag ska testa det imorgon. jag var ute hos jarls bilservice idag o frågade lite. Jag fick reda på att i den reläsockel där det finns en grön och lila kabel sitter bränslepumpsreläet. men som jag fattat det här på forumet så kan det va motronic reläet också som trilskas. Jag hatar elfel!!!! | |
| mätte strömmen idag. fanns ingen kräm på bränslepums säkringen så jag snodde ström från en ledig säkring o vips startade bilen o funkade perfekt i en timme. när jag stannat bilen o skulle ha igång den igen så var den död. ut med pumpen igen o mätte. ström fans fram o när jag riste pumpen så startade den. glapp i pumpen alltså o dax att byta. nu har jag 2 frågor. 1har någon provat feltemas pumpar?. 2 vad ska trycket ligga på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.