|
|
|
|---|---|
|
allt lyser å funkar men inget händer när ja höjer å sänker fläkten kan det va ett motstånd som gått i såfall var sitter det å va e det för pris? kan det va nått annat fel? | |
|
Hej och välkommen, Här Länk under mekartips finns iaf en guide hur man byter. mvh/ Anders |
|
|
Sitter inget motstånd som på äldre bilar utan ett transistorbaserat drivsteg/effektsteg som brukar gå sönder. Förutsätter att du kollat säkringar. I sällsynta fall kan även fläktmotorn ge upp. |
|
|
Ah, det fanns mektips till E46. Trodde bara det fanns för E39... Men ett motstånd är det inte. Skitsamma, det syns det hur man byter :) |
|
| tja tack för svaren... men vad kostar ett sånt nytt någon som vet lr har ett liggande | |
| Fläktmotståndet på min 328 E46 -00 pajade också en gång i tiden så jag har lite erfarenheter att förmedla. Jag vill inte avskräcka någon nu, men du bör ha två saker i åtanke. 1: -Det är ett pillrigt arbete med små skruvar och detaljer som sitter lite avigt till. En magnetskruvmejsel hjälper. 2: -Du bör vara rimligt vig då du kommer att få sitta framåtvikt med huvudet och armarna in i handskfackshålet under en bra stund. Jag följde instruktionerna i mekartipset ovan och kom så långt som till bild nr. 5 eller 6. Dit var det ett rätt enkelt jobb men sen fegade jag ur att gräva längre p.g.a att manickerna såg väldigt sköra ut och jag vågade inte bända osv... Jag körde in till BMW i stället och lät dem fixa det. 1300:- gick det på om jag inte minns fel. Rätt prisvärt imo. Även om du inte heller fixar det så är det rätt "kul" att se hur det ser ut där bakom panelerna. Lycka till med operationen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.