|
|
|
|---|---|
|
Precis när man lagt sista handen vid bilen i midsommarhelgen (ojdå, skulle man fira midsommar, jag trodde man var ledig för att fixa med bilen :-) och är på väg hem från landstället, så dyker nästa problem upp. Lagom när man parkerat cruisen i strax över rekommenderad hastighet kastar jag en blick mot instrumentpanelen och ser till min förvåning att oljelampan lyser ilsket rött. Nåja, tänker jag, det var ju ändå ett par månader sedan oljebytet, så det kanske är lite låg nivå, stannar kontrollerar oljenivån, den är helt OK. Bläddrar febrilt i manualen och där står: Om oljelampan lyser och texten Stop! syns i Check-controllen, stanna omedelbart. Dock såg jag inte Stop!-texten i min check-control, så jag körde vidare. Efter några mil till började oljelampan blinka, för att sedan försvinna, och sedan återkomma, och försvinna osv. Körsätt verkade inte påverka lampans beteende alls. Någon som har ett tips om vad detta kan vara? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... | |
V12 Racer |
Hade liknande problem en gång. Oljelampan lös o det larmades för oljetryck och oljenivå, (snacka om hjärtat i halsgropen) trots att det fanns tillräckligt med olja. Är det fel på kontakten som känner detta så larmar det också för samma grej enl. BMW doktorn på Verkstan. Det var bara tillfälligt på min. Har kört i över ett år utan detta problem. |
|
Asken frågade mig om jag möjligen hade motortvättat, och det stämde ju såklart. Dock använde jag väldigt lite vätska och "duschade" inte någonting. Nu är problemet i alla fall helt borta, så Asken hade ju naturligtvis rätt....som vanligt. :-) I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| samma ska för mej motortvättade min o sen dök oljetrycksvarningen upp kollade o olja fanns det sen försvann det efter några mil o efter det har den aldrig lyst igen .. så lär ju va i samband med motortvätt kanske? | |
fritte 750 |
hej alla jag har en 750 91a som jag motor tvättade.det var ingen hitt det kan jag låva.gick bara på ena sidan-6st. katen glödde som ett eld klot. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.