AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.412

Byte av "side skirts" på E38 12/1994 750i?

ac
8
acebmw750
750iA (E38) 12/1994
Hej,

Jag har en E38 12/1994 750i. Jag har lagt märke till att balken som går längs med hela bilens kant (eng. "side skirts) har börjat få rostskador. På Internet finns det till salu nya "side skirts" som är av glasfiber och kan målas enligt bilens färg. T,ex, här:

Länk

Är det möjligt att ta loss de gamla balkarna av stål i min E38 12/94 och montera in nya av glasfiber? Jag läste på ett forum att det inte skulle gå att få loss dem på modeller som är före 1995. Enligt forumet är de fastsvetsade och en del av korgen på E38 modeller som är före 1995. Stämmer det?

Tröskellådan är en integrerad del av karossen och går inte att byta ut mot glasfiber på någon E38 vad jag vet.

Sideskirts är väl kjolar som monteras utanpå tröskellådan så om du har rost i tröskellådan måste du byta ut rostig plåt till frisk.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
dom måste skäras loss, men hur stora är fästena på dom i glas fiber?? annars kan du kanske göra så att du lämnar en bit av dom gamla, så du kan fästa dom nya i??

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Precis som henke lexus säger så kan man inte ersätta rostiga trösklar med plast.
Så det som gäller är att svetsa dit ny frisk plåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.