AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.062

Vilket sportluftfilter och avgassystem rekomenderar ni(330 e46)?

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Som rubriken lyder, vill ha så skönt ljud de bara går för en vettig slant! Effekten bryr jag mig inte om...finns de nåt som inte lever om när man kör som vanligt och ryter till ordentligt när man varvar ur?
Eisenmann avgassystem rekommenderas varmt!

Jag tänker montera ett Simota kolfiberinsug med öppet filter i hopp om att det kommer att generera lite fetare insugsljud. Någon som provat och kan verifiera?

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Va ligger priset på?
2300 spänn har jag sett någonstans. Tycker jag verkar helt OK då det ska vara äkta kolfiber.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Ja lät då helt överkomligt,vad kostar ett eisenmann system? Måste man ha ett komplett eller räcker de från kattarna och bakåt?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag hade ett så SJUKT SKÖNT ljud från min E90 325i. Då bytte jag ut filtret mot ett öppet K&N filter som fick ligga kvar i originallådan fast utan locket. På så sätt behövde jag ingen avskärmning. Kostade mellan 500-700 kr.

Sen köpte jag REMUS POWER SOUND slutburk som lät såååå fruktansvärt skönt. Den hade dovt ljud på låga varv som ökade till brutalare ljud ju högre upp i varvregistret du kom. Sammtidigt började det sköna ljudet från öppna filtret att bröla vid 2800-4500 varv.
Det systemet kan du även justera ljudet på genom att du öppnar och stänger luftflödet vid utblåsen.

Att en slutburk kunde göra så mycket för ljudet trodde jag inte. Hade jag inte kört diesel så hade jag köpt en direkt igen utan att blinka.
Kostade 4000kr för slutburken och sen beroende på hur stora utblås så kostade dem mellan 1000-1500kr.

Kolla på G-partner, dem säljer Remus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.