|
|
|
|---|---|
|
Är det nån vänlig själ som kan ta bild på listerna på dörr o sidobakruta. Alltså dom som ligger an mot rutan i nederkant. Jag tror inte mina sitter riktigt som dom ska för dom läcker in vatten. Bra närbilder vore bra. Kollade lite på realoem o kan inte riktigt komma fram till vilka ja skulle behöva köpa. | |
|
Länk Vilken av dom här delarna ska jag ha för o få gummilisten som sitter mot sidobakrutan ? Är det del 1 , 2 .3 el 4? Här hitta jag en närbild Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vet du exakt var den läcker in vatten? Det är ju en del täcklister som kan tänkas ta in vatten, så ett gott råd är att byta samtliga berörda gummilister. De har nämligen en förmåga att krympa på längden och bli torra. Ska du ändå plocka bort aluminium bågen och chromelisten, är det lika bra att byta alla. Mvh Patrik |
|
Jepp, ja vet vilken list som är boven i det hela. Nån måste vel ändå ha bytt lister på sin bil, dom är ju ändå rätt gamla. Listen som ligger an mot rutan är helt sprucken o ja satte tanten på o hälla vatten me blomkannan samtidigt som ja kollade från insidan o då rann det ganska mycket där. Så vilken är gummilisten av dom jag länka till. + att del 6 på denna bild inte finns alls Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag vågar inte svara på vilken av de listerna som är vad, då de ilustrationerna på OEM och i ETK ibland är högst förvillande. Men det lär inte vara några stora pengar att byta samtliga lister, om du ändå ska bort med chromelisten!! Mvh Patrik |
|
Var på bmw igår o köpte ett par lister o lite andra prylar och fick till svar att gummilisten som jag är mest på jakt efter har utgått ur sortimentet... Kul va, så vad gör man nu? . Så vårda era lister väl eftersom dom inte finns o köpa.. Eller är det nån som vet vars man kan få tag i såna på annat håll? |
|
|
M635 Forever: Såg bilder från din renovering att du hade bytt chromlisterna. Satt gummilisten på när du köpte dom eller satte du dit dina gamla igen? |
|
Chromelisterna på dörrarna var kompletta med gummi, men chromelisten på bakrutans undersida är den gamla med gamla gummit. Sedan är chromelisten på fönstrernas överkant, dvs längs hela ränndalen endast en täcklist i alu. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.