|
|
|
|---|---|
|
Jag är intresserad av en E90 325 och tycker att denna är riktigt snygg. Länk Jag har inte en aning om vad man ska tänka på innan man köper en E90, jag tycker den ovan har helt rätt utrustning färg och snygga fälgar, men den har ändå legat ute på blocket länge. Har jag missat något, kom gärna med synpunkter på vad jag ska titta efter. /Mvh.Fredrik | |
Roffa1 |
Bilen ser ju fräsch ut, men den har gått ganska mkt. och om du köper den så har den mkt snart gått 20.000 mil, sedan dalar den ordentligt i pris. |
|
Jag har själv haft en E90 325 silver, sedan. Min input är varför den är svårsåld är att uttr. tilltalar inte alla. fälgarna förstår jag att vissa tycker är sngga, men långt ifrån alla. Samma sak invändigt har den trä istället för silver vilket kan vara en nackdel. Gällande mätarställningen har den gått lite väl långt, vid 9000mil började min E90 få lite problem. Ska man se på vad den saknar i uttr. som jag gärna skulle vilja ha är navigator prof. tycker den lyfter bilen något enormt (dock en smaksak) inte helskinn, vilket gör att dörrsidorna inte blir så snygga. Annars går jag helt i god för att 325an är en underbar bil :) |
|
|
Helt riktigt påpekande angående miltalet, Börjar undra vad de har sysslat med den, kört taxi eller? Men sen å andra sidan så är den ju fortfarande fräsch och ska klara dubbelt så mycket utan problem, bara det att den har fått åldras väldigt snabbt. Priset är satt därefter också. Annars är det väl inget större fel på utrustningen, det är mest den höga km ställningen som skulle avskräcka mig åtminstone. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Kan ju vara en långpendlare med snälla mil och väl servad. | |
|
Bilen är 5 år gammal. Det räcker med 3000 mil om året för att nå den mätarställningen. Ingen som helst fara alls. Bilar ska, och tål, användas. ------- //Lövet |
|
|
Ja 15000 mil idag är ingen fara men många är rädda så fort det har kommit till 12000. Körde 43000 mil med min 535 och inga problem alls! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Men hur kan det vara en -06 om den är uttagen juni -05?? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag tycker det är svårt att förstå vad folk är så rädda för. Kvalitetsbilar som BMW är byggda för att gå nästan hur långt som helst bara man sköter service och framförallt oljebytena. 15900 mil känns inte som något att hänga upp sig på. Jag köpte min E34 när den hade gått 19800 mil, idag har hon gått 23800 mil och känns lika fräsh. När milen ökar får man räkna med att lämna in på verkstan för diverse byten som bränslepumpar, vattenpumpar, drivremmar och kanske någon packning här och där men kostnaderna för dessa byten är en bråkdel av vad värdeminskningen på tex en splitterny BMW som man tar ut från hallen... Ska bilen hålla för året runt körning bör man komplettera med extra rostskyddsbehandling för att den inte ska rosta upp så fort. Det viktigaste i en bilaffär är att köpa en välvårdad bil i bra skick oavsätt miltal och ålder, då kommer man ha mest glädje av den. BMW 4 Life |
|
| tror nog det där är ett lagom miltal. dessutom hade den massor med utrustning, och för att inte tala om att det är en 6a. vid det miltalet ska den vara helservad, kolla igenom noga sen kan du säkert pruuta lite ^^ | |
Roffa1 |
Förra året såldes det en E90-325i. 2007 för 99.000:- den hade dock gått 17.000 mil. Med snygga 19" fälgar o rejält med utrustning. Den var endast ute någon vecka på Blocket sedan vart den såld. Så dessa E90 som rullat omkring 15-20.000 mil betingar desvärre inget högre värde på begagnatmarknaden. Även om de lär hålla många år till. Med undantag för div, reparationer p.g.a slitage. |
|
Det var ju en del att tänka på, men det finns inga så kallade standard fel att titta efter? vad det gäller miltalet så är det inget som jag tittar allt för mycket på, en bil som gått lite men mest bara kortkörningar inne i stan med startstopp och dålig service står i mina ögon mycket lägra än en bil som en pendlare har haft på farthållaren till och från jobbet varje dag och är välservad. Jag tittar helt enkelt på skicket bilen är och inte på mätaren. man tittar ju hellre i spegeln än på vågen ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.