|
|
|
|---|---|
| Jag bytte termostat eftersom tempmätaren var konstant på blått. Efter bytet går mätaren efter ca 4-5 minuter upp mot röd. Har jag luftat dåligt eller vad kan det bero på. Värmen i kupen försvann samtidigt. Kan det hänga ihop eller beror det på nåt annat fel? | |
|
Tja. Jag fick samma problem på en 325:a när jag hadde luftat dåligt så de e garanterat bara att lufta igen, Mitt tipps... parkera i uppförsbacke och fyll även i luftningshålet, de gjorde susen för mig... /magnus |
|
|
Det är mycket vanligt med värmeproblem då man luftat, iallafall till en början. Hade själv strul de första milen, trots luftat av proffs. Som sagt ställ dig i lätt uppförsbacke och häll endast vätska i avluftnings- hålet, det tar alltid minst 15-20 minuter att lufta, bilen ska ju för det första nå arbetstempertur och bara det tar ju 5-15minuter beroende på yttertemperatur. |
|
|
jag fick lufta min tjuriga j**el 3-4 gånger per dag i någon vecka efter topprenovering. tappade då värme i kupén efter ett tags körning. bara att jobba på :) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.