|
|
|
|---|---|
| Vad ska man använda när man ska smörja in gångjärn och dörrhandtag på en E39? Har börjat gnissla lite om förardörrens handtag. | |
| Har hört att lithium fett skall vara bra till detta då det är ett torrt fett som även ligger kvar. | |
| För att få bort gnisslet funkar det bra med vanlig 5-56 | |
|
5-56 funkar bra, en stund.. men försvinner fort. Vaselin eller något annat tjockare smörjmedlel är bättre, finns också i sprayform. /// Kristian |
|
|
Jag sprutade på 5-56 och nu gnisslar dörren mer än nånsin. Sprutade in i hålet där armen går in på mitten av dörren och det skulle jag inte gjort. Tror gummit påverkats så det är det som gnisslar. Tips på lösning? Vaselin på spray där istället? Borde jag försöka få bort 5-56 på nåt sätt? |
|
|
Nu idag antagligen när det torkat så verkar den blivit tyst. Skönt. Dörren går mycket lättare också. Nu är det bara dörrknarret från fönstret mot filtlisten jag måste få bort. Borde vaselin gå där? Silikon ska ju undvikas till varje pris, har gjort det misstaget flera gånger. Knarret jag fått nu kom efter jag använt silikonbaserat snabbvax och det rann på rutan... |
|
|
Hittade en bra tråd. Blir att testa vaselin bara jag hottar var det är jag ska smörja. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.