|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en BMW E239 -96 med en MID-panel. Denna har dock pixelfel och jag skall byta den. Min MID har samtliga knappar, utom DSP-knappen. Min bil har inte DSP. Jag har nu hittat en MID från en E39 -97 med samtliga knappar inkl. DSP-knapp. Kan jag använda mig av denna MID-panel, utan att någon funktionalitet faller bort? Enda skillanden är att den har dubbla kommandon på en knapp (DSP- AUDIO) Där min nuvarande endast har (AUDIO) Funkar detta? Tacksam för snabbt svar då det är lite brådis. Mvh Carl. | |
| Ingen som har en aning om detta? Måste finnas fler än jag som bytt. | |
|
Jag skickade iväg MID panelen på min 540 för att laga pixelfelen. Under tiden satte jag i MID panelen från min 530 och det funkade nästan, men efter ca 1 minut tystnade ljudet ur stereon. Var tvungen att trycka på Audio knappen för att få ljud igen, och detta varje minut. Att jag fick detta problem tror jag beror på att jag har GSM telefon monterad i 530n och därmed en annan model av MID panel. Misstänker att MIDen mutade ljuden pga avsaknad av telefon i 540n. I övrigt fungerade dock MID panelen bra. I ditt fall kan det nog fungera, avsaknad av DSP borde inte påverka funktionen, men kan inte lova att det går. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Jag skickade iväg MID panelen på min 540 för att laga pixelfelen. Under tiden satte jag i MID panelen från min 530 och det funkade nästan, men efter ca 1 minut tystnade ljudet ur stereon. Var tvungen att trycka på Audio knappen för att få ljud igen, och detta varje minut. Att jag fick detta problem tror jag beror på att jag har GSM telefon monterad i 530n och därmed en annan model av MID panel. Misstänker att MIDen mutade ljuden pga avsaknad av telefon i 540n. I övrigt fungerade dock MID panelen bra. I ditt fall kan det nog fungera, avsaknad av DSP borde inte påverka funktionen, men kan inte lova att det går. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Okej. Ja både min bil och den jag skall köpa från har ju telefon, så det borde inte vara något problem. Dock är ju frågan om DSP kan påverka på något sätt. Själva DSP ligger vad jag föerstått inte i MID utan i stereodelen. så man kan ju hoppas det kan fungera. Får kanske köpa den och se om den funkar i min bil. Mvh Carl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.