|
|
|
|---|---|
|
hejsan. Jo, råkade ut för ett missöde idag, men det var väl lika bra det. Jag skulle nämligen fixa mitt droppande bensinläckage mellan bensinpumpen och en bränsleledning, alltså en skarvad slang. Hade en erfaren polare med mig men som dock ville utforska bilen lite nogrannare pga bensinlukt i kupén. Så bort med baksätet, bort med duken och där ser vi att påfyllningsröret är sprött som mariekex. Någon tidigare ägare hade tydligen uppmärksammat detta och lagt på plast med tätningsspray. Nu undrar jag om det är särskillt svårt att byta ut tanken, eller om det går att byta rör, eller hur tycker ni jag skall återgärda detta? Måste nog nästan vara att byta ut tanken eftersom det troligen ligger kexsmulor med rost i botten. Så typiskt, flyttar 40mil härifrån om mindre än 2 veckor pga studier. /sigh jättetacksam för svar MVH Albin | |
|
Röret bör gå att byta, Länk 628csi |
|
|
Hej igen, heh. Skulle bara tala om att det är avluftningsröret, gick en slang innuti när jag gjorde en närmare titt. Ska aldrig lita på erfarna polare igen. Tack ändå kära autolovers. AlbiN422 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.