|
|
|
|---|---|
|
Varför skriver alla alltid att det är en gammal herre , dam som ägt bilen i tyskland innan den kom till Sverige, när de har bilen utlagd för försäljning? | |
|
"Alla och alla" är väl inte riktigt sant :) Eller varför inte>>>"Körd av prästfru på helgfria söndagar" :)))) Mvh Janne. |
|
| Läkare, advokat och konsul är också hedervärda bilägare man ser i en del svenska annonser. | |
|
Gamla gubbar käkar ju lameller... ;) Länk |
|
|
Det antas att äldre personer inte kör med fyrhjulssläpp genom kurvorna, låter bli att lägga lakritsremmar ut från parkeringen och inte gör banzaistart vid varje rödljus. Kort och gott vill man ge intryck av att bilen körts lugnt, även om den gjort det behöver den ju inte ha körts med minimalt slitage som antyddes ovan. |
|
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Anders-72 : Underbart klipp! Hade glömt denna scenen :-) "Får man skit i kardantunneln kan man bara slänga bilen..." :-) |
|
Råkade precis ut för detta säljarsnack idag när jag kollade på en bil. Körde 30 mil idag för jag hade tittat på en bil åt farsgubben. Ringde såklart innan för att kolla skick osv med bilen och allt lät lovande "en äldre man som jobbade i Tyskland kunde inte skilja sig från sin bil för den var så underbart skick och var jättefin, så han inmporterade den hem till Sverige". Lät kanon tyckte jag, för gubbar putsar som bekant sina bilar onödigt mycket. Men den här måste haft synfel, ett öga eller nån annan mutation. Glad som jag var för farsans skull så börjar jag titta på bilen...rost efter rost...öppnar passagerardörren fram och ser "lackförbättring" som min 11 mån son hade gjort bättre. Bilen har varit krockad och balken uträtad med ägaren förnekar...bagageluckan urflagnad färg, framstötfångaren och motorhuv "dimmad" i lacken för han hade kört på en stolpe erkände han...framskärm uträtad lika bra som att räta ut en skrynklad cola burk för hand... Motorn läckte olja på toppen...slangen för kylarvätska var helt röd vid koppling till motor...aldrig motortvättad vad mina ögon bedömde. Det kallar denna säljare för välvårdad, superfin i lack och plåt som en gubbe hade kört bilen och vårdat den väl. |
|
| Jag kan faktiskt skriva att en dam har ägt min bil i Italien i 9år eller ja hon fick den via företaget och den har gått som representationsbil för att hämta kunder i :D Så ingen gubbe här inte. Till skillnad från där där så kan jag backa upp det med skicket iaf. | |
Njuren |
Man kanske ska skriva att man är Gubbe i sina framtida annonser? "Jag är en gubbe som vill sälja min Golf - max 80km/h, alltid tvättad med sopborste samt fullservad på lokala macken. Överdragsklädsel kan ingå vid snabb affär" :D:D:D:D:D nä fyfan nu var jag grov Godnatt! |
|
Om det är en äldre bil kanske den förste ägaren som kört som f-n med bilen är gubbe numera? |
|
| Tänkvärt är att alla Ni i tråden blir gubbe i framtiden ;) | |
| Lustigt att det sällan är äldre herrar på 90 år som kört de svensksållda lyxbilarna. | |
|
Nja det där med gubbar och tvätta bilen. Känner en "gubbe" som tvättar med enbart högtryck. Svabbar aldrig med svamp o schampoo. En annan "gubbe" som sätter en borste på slangen och borstar av skiten med den. Jaja.........däcken är blankare än lacken. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| karlhilding: Hahahaha blankare däck än lach, den va klockren :))) Till skillnad från eran gubbe så har vi en gubbe här som putsar HELA jävla bilen i timmar, och då är ta mig fan slangarna i motorrummet lika blanka som lacket och resten av bilen. Det är en Mercedes SL från 80 talet som är såååå förbannat snygg, och jag har bett honom flera hundra gånger om att han ska sälja den till mig, men den envise jäveln vägrar :) | |
| Det är bara en myt att gubbägda bilar skulle vara bättre vårdade. Gamla gubbar slirar ofta på kopplingen, är sämre på att parkera och då med plåtskador som följd med mera. Och gama kärringar begriper ingenting om bilar överhuvudtaget, och de kör alltid sönder fälgarna. | |
| Kanske det är bara gamla kärringar och gubbar som har råd med BMW?/ Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.