AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.072

Montera DVD spelare, var?

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Ska montera in en 1/2 DIN DVD spelare till navigatorn med 16:9 skärmen i min Touring för att kunna se lite film i bilen. Har allt som behövs, TV Free kabel, Aux kabel, spelare, osv.

DVD spelaren har lös IR mottagare för fjärren så den kan i princip monteras vart som helst men efter att ha sökt nu en tid så har jag fortfarande svårt att bestämma mig för vart jag skall montera den.

De ställen jag funderar på är, i handskfacket, under framsätet, strax under DVD Rom spelaren(Navi) i skuffen. Det sistnämda stället är enklast då all anslutning finns där bak i bilen men det blir lite avigt när det är dax att byta skiva/film då.

Som det ser ut nu lutar det åt handskfacket med lite kabeldragning som följd.

Någon som har fler installations tips? Eller rentutav ett bättre ställe att montera DVD spelaren på?

/Scnitzermann
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Får den plats i handskfacket så är det bäst tycker jag. Det är ju "bara" RCA-kablage att dra bak till skuffen.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jo, jag håller med. Det lutar åt handskfacket efter mkt om och men. Men måste man gå in med signal och ljud till TVmodulen som sitter bak? Den kabeln går väl till monitorn iallafall på något vis?

/Scnitzermann
Ka
5.697
Kane
Tolkade som att du hade köpt AUX-kabel för inkoppling med RCA-kontakt? Då måste snyggaste/enklaste installation vara att göra som jag skrev ovan. Om man sedan vill sälja bilen utan DVD'n är det bara att ta bort den, ta bort AUX-ingången, TV-free kabeln och sedan lämna RCA-kabeln kvar i bilen (om man inte orkar ta bort den också).
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jo jag har Aux-kabeln också. Har provat allt liggandes löst i bilen så att det fungerar innan jag monterar in det i bilen.

Skall dra RCA kabel imorrn. Ser inte så bökigt ut om man drar den under mattan längs kardantunneln vidare till sittdynan till baksätet och vips så är man framme till TVmodulen!

Synd att det inte går att koppla in ljudet frn DVD spelaren i stereo. Skall enl uppgift bara att få in i mono, eller går det att koppla på ett annat sätt för att få ljudet i stereo?

/Scnitzermann
Ka
5.697
Kane
Mono är det som gäller vad jag vet.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Hej, går denna lilla operation göra i min bil oxå tror ni?? har MKII enhet med 4:3 skärmen.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Har du tv-tuner i bilen? Dvs har du tv-funktion?

/Scnitzermann
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Japp de har ja,fast analog då.
Ka
5.697
Kane
Då går operationen att göra. Enklast via att köpa AUX-in adapter på ebay.de.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Nice,blir nog att kolla över de här :)
Tack för infon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.