AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.256

Åsikter om en bilhandlare...

Sida 1 av 2
Som de flesta här vet så har jag länge varit på jakt efter en viss BMW med mitt namn på. Nu tycks jag ha hittat en, äntligen. Bilen finns hos denna www.bilpaarp.com handlare. Någon som känner till dem? Bra, mindre bra erfarenheter? Alla svar uppskattas, tänkte kolla på bilen nu på torsdag.

Vorsprung durch freude am fahren
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
En kollega har köpt sina 2 senaste bilar där. Han verkar nöjd. (Även om den sista var en MB...)
Ingen egen erfarenhet dock.

//Pontus

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har köpt tre BMW hos dem, bilarna har alltid varit i förväntat skick. Väldigt trevliga och smidiga att göra affärer med. Har aldrig hört något negativt om dem och kan verkligen rek. dem.

Skulle det uppstå ngt problem har de (iaf under den tid jag servade mina bilar där) en mycket duktig servicetekniker som kan sina saker.

Mvh Henrik
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Min far har köpt sina 2 senaste BMW hos dom..Nöjd e han oxå!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Påarp är väl en av de mest trevliga/seriösa BMW-handlarna, lite dyra kanske.

Mvh
Det låter ju kanon! Nu återstår bara att se om jag lyckas genomföra affären. Kan knappt vänta tills på torsdag, men hinner inte tidigare.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Jasko76:

Är det den gråa 330'n hos dem?

BMW M-POWER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Känner flera som köpt bilar där och aldrig hört något negativt (förutom från en annan icke auktoriserad BMW-handlare i samma trakter som gärna pratar skit om dom).

Som regel verkar deras bilar vara i mycket bra skick vilket dom också tar betalt för.

___
//Ulf
Låter som dem är seriösa och trevliga! Då kan då jag iaf tänka mig att betala nån krona extra. :)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Varför betala extra för att en firma är seriös? Det är väl de oseriösa firmorna som man ska betala mindre hos? :) tycker redan att bilpåarp har tillräckligt höga priser som det är..
GINO; Jepp, det är 330n jag ska åka och kolla på. Verkar ju helt OK till det priset!

GI
2.196
GINO
Jasko76:

På bilderna ser den ut att vara i mkt bra skick samt bilen är en riktig lågmilare gör inte saken sämre.
Priset är oxå inget att klaga på.

Hade jag inte behövt en kombi hade jag slagit till om allt verkade vara ok :) (om du inte hade köpt så att säga hehe)

BMW M-POWER
Den fångade mitt intresse direkt, hoppas verkligen det går bra på torsdag. Börjar bli verkligen trött på att jaga rätt bil. Går det bra så kommer jag att behålla denna under lååång tid, det enda jag kommer att byta är fälgarna och stereon. Jag har ett alternativ till, men 330in gillar jag skarpt!

GI
2.196
GINO
Jasko76:

En M-stötfångare fram skulle heller inte skada :).

BMW M-POWER
Nej, förvisso inte! Men då ska det till med sidokjolar och spoiler på bakluckan för att få det rätta stuket. Är inte heller så förtjust i kromade lister, heller, men det är petitesser. Då satsar jag hellre på fina hjul och väghållningssats. Jag gillar mer go än show!

Nu är allt det där av rent akademiskt värde, för bilen verkar vara såld. Jag var övertygad om att den inte skulle vara kvar över helgen, men det gick ännu snabbare. Inte så konstigt med tanke på vad det var för bil. Nåja, letandet fortsätter!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Till Jasko76:

330 i Hbg var en kundbil och fanns inte i hallen. Jag var också spekulant.

Denna då?

Länk

Byta upp sig? Till vad då?
Otroligt fin bil, karlhilding. Dock så kostar den mer än jag vill lägga på en bil i nuläget.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Är inte över 200´ för dyrt för en 330 -05, den är snart 6 år gammal trots lågt miltal? 200´ är ungeför vad som begärdes för likärdiga objekt för 2,5 år sedan.

Sen att säljaren skriver "fullt utrustad" när man snabbt kan se på bilderna att den saknar t.ex. sollucka (och sannolikt en hel del annat också). Jag blir bara irriterad och tittar på ett annat objekt.

MVH Christofer
Jag får fortfarande erbjudanden att sälja min bil för samma pris som jag gav för den för ett år sen, priserna har mer eller mindre stått stilla på E90. (2000 mil senare, nya däck och stereo)

Har även svårt att tänka mig att en 330 05 såldes för 200k 07-08, minns jag inte helt fel så låg likvärdiga på runt 250k då.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Våren och sommaren 2007 så nagelfor jag i södra sverige efter en 325 E90 med max 1000 mil. Hittade EN -05 för 200´jämnt. Ingen utr och luktade mögel inuti och i dåligt skick för att bara vara 2 år gammal.
De 325 -05 med lite mer utr och lägre miltal kostade mellan 240-280´

Byta upp sig? Till vad då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.