|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver lite stöd och hjälp. Har haft problem med att min kopplingspedal fastnar nere på min E30 (325'a cab), efter att ha läst runt lite så verkar alla antyda att det är slavcylindern som är problemet. Så jag tänkte att den byter jag, och när jag ändå håller på byter jag huvudcylindern, ähh lika bra att byta hela kopplingen. Sagt och gjort. Idag efter att ha lämnat BMW drygt 8000kr fattigare så fastnar pedalen nere igen.. Så några tips om vad det kan vara? | |
| Har du haft inne bilen för kopplingsbyte på BMW? | |
| Japps. | |
|
Vet troligen vad det är, hade nämligen ett liknande problem med en volvo 850 t5. Kolla med ficklampan om behållaren med bromsvätska är delad. Alltså 2-3 olika delar. Kopplings avdelning brukar man få fylla jätte fullt i behållaren för att det ska bli någon vätska i systemet. Jag antar att du har försök lufta systemet utan några bra resultat. När mitt dilemma skedde var det bara luft som kom ut. Det kan vara så att det inte är uppdelat i behållaren. Kolla detta. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
| Borde inte BMW ha sett detta alt fyllt på med olja iom kopplingsbytet? | |
|
Missade att du hade lämnat in den för att byta detta.. sry. Det är ju bara att åka och snacka med kundmottagaren om problemet som du har. Detta ska dem fixa när du pyntar 8 lapp!!!!! Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.