AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.772

Frågor om extrautrustning till 520d F10

Hej.
Jag kollade igenom listan av extrautrustning till 520d och blev då lite fundersam. Hittade nyss detta trevliga forum och tänkte att det säkert är en och annan här som kan besvara mina frågor.
- Hur är standard hötalarsystemet? Är det i stort sett ett måste att välja till HiFi eller HiFi SP? Och i så fall är det värt att gå upp till SP direkt?
- Får man med röststyrning om man väljer Navigationssytem Professional eller får man lägga till det separat?
- USB för att lägga in musik ingår som jag förstår det i Nav. Professional? Det är inget man behöver lägga till vid sidan om?

Är det något annat man bör tänka på vid beställning av den nya 5-serien?

Tack på förhand!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Du får inte med röststyrning i Navi prof, det måste läggas till separat. Däremot ingår USB för att lägga in låtar på hårddisken. Notera att det inte går att spela upp musik direkt från USB-enheten via denna ingång. Man måste först lägga in det på hårddisken. Ingen stor grej kanske, men lite märkligt tycker jag. Kanske för att de fortfarande ska kunna sälja USB-ingången separat för en slant.

Mvh
Wiberg
Okej, tack för svar. Att man måste lägga in musiken är ju lite märkligt men inget problem egentligen då man klarar sig rätt långt på 12GB musik.

Är tidsinställd kupévärmare standard eller får man lägga till det?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tidsinställd kupévärmare är om jag inte har helt fel ett tillval, ett dyrt tillval, ca 17-18kkr.

Är det standard på någon bil överhuvudtaget?
Okej. Nä, det är det förmodligen inte. Men skön funktion det är det allt! Om inte bilden står i garage jämt vill säga. Då kvittar det ju.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är en grym funktion, men kanske inte alltid prisvärd.

Men som du uttryckte dig fick jag intrycket av att kanske andra tillverkare hade det som standard och jag var nyfiken om det fanns några. Schysst i sånna fall att slänga med saker gratis, som andra tar 17kkr för.

Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Den separata USB-ingången är suverän om man har en ipod. Man får upp låtar, artister m.m. på skärmen i bilen och kan navigera med rattkontrollerna. Desstom laddas ipoden. Jag har en 80GB ipod som alltid ligger i armstödet. Jag tar bara ur den när jag ska lägga till nya låtar via datorn.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
När det gäller Hifi så får man inte mycket ljud i standardanläggningen. HiFi är bättre men jag har bestämt mig för att lägga till HiFi Prof. till min F11 520d Touring.
Gorban: Misstänkte detta. Är det samma anläggningar som sitter i F10 som i E60?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Nej, det är nya system i F10/F11. Dock påminner många komponenter väldigt mycket om E6X/E9X/E8X.
Bla har även Hifi 676 centerhögtalare i F10, och fler mellanregisterpositioner har fått en diskant koaxialt monterad, tex centern.
Hifi 677 har ärvt Dirac-signalbehandlingen från Individual-ljudet i E60.
mm.

Hifi 676, som den F10 jag lånade var utrustad med, finner jag kvalitetsmässigt nånstans mellan Hifi 676 och 677 "Logic7" i E60.
bra med andra ord.
Men eftersom priskillnaden till Hifi 677 är så liten (4'kr), så hade ivf jag def valt det steget.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Bara 677ans möjlighet till en fordonsintegrerad EQ, om än enkel men ändå, tycker jag är värt 4'kr netto, då det allt som oftast finns en liten men störande midbasboost i 200hz-registret "inbyggt" i de flesta OEM-anläggningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.