AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.076

Handla med hjärnan o inte m.. del 2

Ja så var det då dags för del 2 av "såpoperan" EUROPE BILCENTER" ! Jag var idag på besök hos kronofogden o begärde hjälp med handräckning betr. mina 4 sommarhjul på alu-fälg som det berättats om tidigare här på forumet! enl. Kronofogden så behöver jag inte vänta på en tingsrättsdom eftersom det finns ett skriftligt avtal,fallet är alltså solklart! så nu kommer de seriösa bilhandlarna att få ett besök av fogden! nu är det bara att vänta o se vad nästa del i följetången blir,skall försöka o hålla er uppdaterade!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Vi ser fram emot dettta!!

Byta upp sig? Till vad då?
Bra jobbat, Grönis! Du gör oss stolt! Hoppas att vi genom att agera kan få bort de kriminella svinen som låtsas vara bilhandlare.

Vorsprung durch freude am fahren
Ja, då var det dags för en liten uppdatering i följetången! För ganska exakt en vecka sedan blev jag plötsligt uppringd av den"seriöse" bilhandlaren igen.
Han förklarade att han "fått ett brev från kronofogden" vidare så sa han att hans svar till fogden var "att han var verkligen inte skyldig mig vare sig pengar eller några saker däremot var föregående ägare av bilen skyldig både honom o mig saker" ,Jaha ? jag har handlat bil av en registrerad firma o inte av någon privatperson! så jag har svårt o förstå vad föregående ägare har med min affär o göra,men det kanske jag är för osmart för att förstå! efter att detta sagts så säger han helt plötsligt att "jag har 4st 16 tumshjul här i eftermiddag som du kan ta " VA detta känns helt plötsligt bekant! men ok ! jag åker ner till dom o får se 4st hjul som passar på någon annan typ av BMW dock inte min 740 då de tar i bromsoken!,(o tur var väl det då det var dom fulaste typ av fälgar jag skådat samt att det satt en stor saftig skruv i ett av hjulen) dom såg ut att ha legat nergävda i en åker en längre tid så det blev ingen förlikning den här gången heller,kriget går vidare ! o vad jag hört ryktesvägen så tror han att allt är avslutat i och med hans svar till kronofogden,men den som lever får se! o jag tänker fortsätta så långt det går av REN DJÄVLA PRINCIP!
Heja groenis, bra gjort! Jäkla sliskig typ som slingrar sig och fuskar istället för att vara en man och stå för sitt ord. Jag håller tummarna för dig!!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Kan du inte försöka häva köpet eller något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.