AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.217

Ultima Paint Guard Plus

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hej

Nån som provat Ultima Paint Guard Plus?!
Va tyckte ni?

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har köpt två flaskor, efter rekommendationer här på forumet, och man får väl säga att den håller vad den lovar. Väldigt lätt att lägga på, och bilen blev hal som en ål. Om den blev blankare är svårt att säga, den var välpolerad innan.

BMW CS #5206
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag köpte en liten flaska i höstas och är mycket nöjd. Har lagt tre lager på min C5 och upplever att det håller ljusår bättre än Sonax Flytande Hårdvax som jag alltid körde med tidigare. Att det är så enkelt att applicera är ett extra plus.

/Masten
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Körde det på e39an för två veckor sedan. Alltid kört med konventionella produkter som sonax och även lite autoglym.

Till denna bil tänkte jag höja ribban och körde enkeltrissa tillsammans med menzerna power finish följt av menzerna final finish och resultatet blev hel sjukt bra. Inte en repa eller ros på hela bilen.

Därefter sprayade jag på ultima paint guard och gick över med mikofiberapplikatorn man fick med. Hur enkelt som helst och bilen blev verkligen hal som en ål. Dagen efter lade jag på ett lager till och då blev det en riktigt djup glans. Verkar som sagt hålla bra med. Fortfarande hal efter två tvättar med Ultimas bilschampoo.

Använde inte alls mycket av något av medlen. Räcker säkert i flera år. Kan starkt rekommendera detta. Kräver dock att man har polerat bilen innan.
BM
6
BMWuberman
BMW M5 -00
BMW 325i -08
Är egentligen ett Meguiars fan men jag blev mkt positivt överraskad till Ultima Paint Guard Plus!! Mycket bra, och hal som en ål är ordet!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.