|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 525 tds års 93 som går varm, det är en ny vatten pump och termostat i den men ändå varm men när man ta bort termostaten så det inte är någon där när man kör och så ta man bort kylar locket så blir den inte varm. vad kan vara felet det är inte vatten i oljan heller. va kan det va. en del säger att det kan vara fläkten fram vid kylaren eller att den ska luftas hur gör man det bäst på en disel. | |
|
Hej! Köp en ny termostat! Tyvärr så är termostaterna som tillverkas idag av en dålig kvalle , mycket vanligt att dem öppnar för tidigt eller för sent. Köp den inte på Biltema ;) Du kan också koka den i en gryta och se om den öppnar innan vattnet kokar. Lycka till |
|
| jo termostaten ha bara varit inne 2 dagar och ha kollat i en panna och den öppnade sig. jag körde 2,5 mil med termostaten i och kylarlocket på och den kokade inte. förra ägaren kunde ba köra lite emr än 1 mil och då kokade den nästan | |
| Det kan ju vara en temp-givaren som som visar fel, om du kör bilen tills den nästan kokar enligt mätaren och sedan går och kolla om slangarna är sten hårda! Kan ju vara en lösning, bara en ide jag fick ;) Har du bra värme i bilen? | |
| jo det är bra värme i bilen nu och den går bara upp till halv på mätaren ska köra en längre sväng men den gick inte varm i dag i allfall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.