|
|
|
|---|---|
|
Hej bmw ägare! var och besiktigade min e38-98 häromdan/fick 2 tvåor på styrled och det mittersta styrstaget kollade runt på priser styrleden låg på ca 500kr och det mittersta 2000kr (pirat) kollade även på ebay där får man en hel sats med alla stag och kränghämmare etc etc för 259.99 euro firman har gjort 7883 affärer o bara positiva omdömen/så de kan väl inte vara skit eller? Länk | |
|
Har precis bytt ut min framvagn..funkar skitfint,är tight o bra.. M |
|
|
Alla framvagnsstag, styrleder och kränghämmare (menar du den eller bussningarna?) för 260 EUR skulle jag inte köpa om jag inte tänkt sälja bilen väldigt snart och ville minimera mina utgifter. Vill du ha riktiga grejer ska du söka efter Meyle HD och/eller Lemförder. Med en så tung bil som en 7a krävs kvalitet om man inte vill upprepa arbetet i förtid. |
|
|
Hade också sökt efter Meyle eller Meyle HD. Off-topic: Vilkjet fabrikat på bromsskivor till e38 rekommenderas? Finns ju några att välja på; Meyle, Zimmermann, ATE, Bosch, ..... |
|
|
då skulle jag kanske ochså behöva det? ratten vibrerar som fan vid 80-90, och när man bromsar. vill ju ha den i så bra skick som möjligt. mvh Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
| @theraphosa2009 - byt bussingen som sitter i 10 här Länk med PowerFlex bussningar. Förvånande enkla att byta och gör en otrolig skillnad. När dessa blir slappa, och de blir de fort, så blir det som du beskriver. Visst, det kan vara bra att byta bussning Nr 6, också till PowerFlex, när man ändå är igång men det är 10:an som är den riktiga boven i dramat du beskriver. | |
| Om kulleder är slitna så välj Lemförder varje gång över Mayle. Möjligen kan Mayle HD vara ett alternativ där de finns, men det gör de oftast inte till E38. "No name" delar skulle jag var mycket försiktig med, liksom plagiat på Lemförder, etc. Finns mycket fusk och skrupelfria människor därute i den stora världen - utanför Sundbyberg... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.