AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
905

E28 528i Centrallås trasigt!

Har just inhandlat en 528i från 1984. Bilen har centrallås som inte funkar. Säljaren sa att det kunde handla om något relä. Någon som vet vilka möjliga fel ett E28-centrallås kan ha och hur man avhjälper felen?

Enligt modellguiden här på sidan har min bil "deadlock" eftersom den har centrallås. Hur fungerar detta?
Tacksam för all hjälp. Kör försiktigt :)
Deadlocket skall göra att du inte kan öppna dörrarna med hjälp av dörrknopparna, du vrider bara nyckeln 90 grader istället för att som vanligt vrida den 30-45 och låta den fjädra tillbaka.
Denna funktion funkar inte på min, men låset gör det...

#232 i E28 registret
Länk

Twiceaman: Sök bland gamla inlägg, frågan har varit uppe tidigare. Har själv lite problem med centrallåset på min 528, går bara att låsa/låsa upp från bakluckan :) Ska ta tag i det inom kort dock.

www.malte-racing.com
su
50
supasonic
518is -88
Jag har lite probbs med mitt deadlock, annars funkar centrallåset ok. Har nyligen haft isär dörren för att fixa elhissarna men hade inte tid att ge mig på låset. Det sitter en mikrobrytare som nås av en klack på låset. Denna klack verkar ha hamnat i fel vinkel på mitt lås och därför fungerar det inte normalt. Kolla det om inget annat hjälper.

brum brum
BJ
56
BJ
M535i-87
535-88
Reläet sitter ovanför högtalaren i astolpen.(HÖGER SIDA FRAM)
tack för info :)
bjernler: jag försökte vrida till deadlock, men det går inte att vrida om nyckeln mer än ca 45 grader... vill ju inte bryta nyckeln... funkar bara deadlock om man har ett fungerande c-lås?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.