|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 330 E46 upptäckte en märkligt fel idag när jag skulle tvätta bilen,Försökte öppna bagageluckan med handtaget på bilen men det gick ej att öppna men försöker jag med bil nyckeln då öppnas det.. vad kan det bero på? tips kanske? | |
| Glömde nämna att det är en sedan | |
|
Jag fick faktiskt exakt samma problem med min 330i E46 -02 för ett par veckor sedan. Bad verkstaden fixa det i samband med service, de bytte hela "listen" eller vad man ska säga med handtaget och nummerplåtsbelysningen. Nu kanske det går att fixa det utan att byta "listen" men ena skyddsglaset var borta och det såg allmänt risigt ut så passade på att byta hela. |
|
| Saken e den att jag satte dit en backkamera för bågra veckor sen då satte jag den på ena regskyllt belysningen,,men allt funkade tills idag,,ska öppna imorn och kolla ifall nåt har lossnat.. | |
|
Jag hade samma problem på min bil. I mitt fall var de mikrobrytaren som inte ville fungera som tänkt. Plockade isär handtaget och gjorde ren den, sen dess har det fungerat utmärkt. Har för mig att mikrobrytaren går att köpa separat om det inte skulle gå att få igång den igen. |
|
| Tack för tipset återkommer med resultat | |
|
Vill bara nämna att det är möjligt att låsa bakluckan så att det inte går att öppna utan att använda fjärrkontrollen i nyckeln. Om man drar ut nyckeln från låset när den står i horisontellt läge kan man bara öppna med fjärrkontroll, men drar man ut nyckeln när den står i vertikalt (eller om det var tvärt om) så kan man öppna med microbrytaren på luckan också. Det står mer om detta i handboken. |
|
| Hmmm öppnade idag låset men hittar inget fel,,ska testa som du säger tuvham,,tackar för tipset | |
|
Ska tilläggas kanske att det var i själva mikrobrytaren det blivit dålig kontakt. Jag har för mig att det va lite pilligt att dela den. Enklast är att mäta upp den och se så att den sluter kretsen när man trycker på knappen. Del 16 på denna bilden om nån undrar Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.