|
|
|
|---|---|
|
Tog ut min e30 ut garaget efter vintervila. Stod på tomgång, jag kollade lite av varje om läckage etc, men allt funkade. Körde en sväng och plötsligt försvann värmen och det kom ånga under huven. Det var den nedre av slangarna in i kupen som lossnat. Ångan var av vatten som sprutat på motorn. Drog åt slangen med ny klämma och fyllde på i kylaren (plus hade av luftningsskruven) men nu blir det ingen värme i kupen alls längre i alla fall. Den nedre av slangarna till kupen blir varm, den andra förblir kall. Vad kan månne ha hänt/beror det på? Ska ju byta batteri i multiinstrumentet, så jag har tyvärr ingen tempmätare, men spontant kokar bilen absolut inte. | |
| Den övre slangen ut ur väggen, som går framåt längs motorn och ser ut att sluta nertill i kylaren, är det bara en retur? Den "gör ingenting" mitt på motorn, det är bara nån sorts "fäste"? Den är i alla fall kall. | |
| Borde vara luft i kylsystemet, oh du har ju M40 motorn och den hör till de mer svårluftade bmw motorerna. | |
|
Nu har den ny vattenpump med! Luftade med bilen i lutning (fronten uppåt) värmen på och luftskruven öppnad. Kanonvärme och allt funkar som det ska. Tack för hjälp! |
|
| Lycka till David Gahan, då lär det inte bli problem på ett tag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.