AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
665

bakvagns fel eller vad?

Hejsan! nu har bileländet börjat o krångla igen! (740-98) efter en resa på ca 2 mil så hördes ett distinkt "klonk" någonstans under bakre delen av bilen det lät ungefär som om något slog i golvet,hördes endast en gång sedan var det tyst i ca 2-3km varefter det slog till igen o så håller det på kan va tyst i ca halvmilen för att sedan höras igen spelar ingen roll om det guppar eller är slät mark inte heller har farten någon betydelse eller om jag fösöker o "provocera " fram ljudet ,inga vibrationer eller något, kan det vara hardyskiva eller stödlager ? tacksam för förslag om orsaken ! ett sätt är ju o köra tills det rasar helt o hållet! ,men det kan ju bli dyrare så jag får väl försöka o hitta felet i "tid"

ri
699
riku
740iA -97
Det kanske är undertryck i tanken som håller på och klonkar, finns flera inlägg på forumet om det.
Tror också på tanken, prova att ta bort packningen till tanklocket och se om ljudet försvinner.

Hejsan o tack för svaren ! iden är inte alls dum då det låter som om något "slår" på karossen baktill i bilen ,jag ska göra ett test under dagen o återkomma med besked här på forumet så snart jag vet mera.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Som sagts tidigare så är det till 99% tankavluftningen. Plocka omedelbart bort packningen till tankpåfyllningen tills du är säker på vad det är. Är det avluftningen som sitter igen så kommer tanken börja läka ganska snabbt om du inte tar bort packningen.
Länk Här står det lite om problemet.

MVH David Öfverdahl
Hejsan ! det verkar som om forumet har löst ännu ett problem åt mig! efter att ha följt rådet om o ta bort gummipackningen vid tanklocket så försvann "klonket" som genom ett trollslag,jag ska givetvis kolla upp/byta luftventilen men ändå, man tackar allra ödmjukast för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.