AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
630

Varning för språk ändring

ka
3
kalmehed
740i -95
Läste under tips och teknik om hur man ändrar språk i färddatorn. Varning detta kan med föra att bilen drar ett par dl mer bensin/mil, detta är pga. att temperaturen ändras från Celsius till Fairehight och medför att motorstyrningen tror att det är tex. -10 grader när det i värkligheten är +20 och skickar på med bensin. Detta gäller endast vid ändring till engelska. I USA har man en helt annan motorstyrning jämfört med den europeiska.

Andreas
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Den var bra ;-)
Har inte 1:a april redan inträffat för 2001?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Man ska väl då inte heller ändra till British/English eftersom ratten då hoppar över till höger sida??
Haha, den var ännu bättre Stente! Ändras dialekten också?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hehe, extra timer med nedräkning till tepausen. :)
BMW-turbo
hahahaha det var det dummaste jag har hört.

mmmmm-power
ka
3
kalmehed
740i -95
Hur dumt det än låter så sa dom så på BWM verkstaden när jag ville byta språk på min 740i E38. Dom hade haft problem med ett antal 7er efter byte av språk.
ring och kolla!
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Kalmehed:
Ytter tempgivaren till färddatorn har inget med motorstyrningen att göra.
Troligen sitter det en givare för insugningsluft och en för vatten temp på din också som dom flesta andra BMW.
OBS att insugningsgivaren sitter sitter oftast i insuget eller som på min i luftfilterboxen.
Tom. tempmätaren i instrumentet har en egen givare.
Och givarna ger ett variabelt motstånd som styrboxen tolkar, min vattentemp givare tex. ger 3,2 kohm vid 18 grader.

Gerhard//

Ps +20 Celsius är ungefär 68 Farenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.