|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har en Soundstream SPL-170 som jag kör i en liten sluten låda just nu, men det blir inget vidare ös! Jag har satt basen mot skidluckan och leder ut ljudet där. Någon som har nåt förslag på hur jag ska förbättra eller ändra? Har funderat på att bygga en bandpass och sätta röret antingen i hatthyllan eller skidluckan? Kraft att driva basen finns det! | |
|
Hej... Jag hade 2 st Spl170.. Kör på en 40l sluten låda den är optimal... Spelade 147.7 med 2 st och 80l sluten låda...... Och det i en Opel Manta... (Tanken sitter i skuffen) BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Vad har du för steg??? BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Tja igen! Jag har ett Phoenix Gold Reactor så det med effekten torde inte vara något problem eller??? |
|
|
Nä, du jag hade ett Phoenix ZX600Ti och det räckte till gott och väl... Men hur många liter är lådan du har nu på?? BMWCS Nr: 4798 |
|
| Lådan jag kör med nu är på 1,5 cuft vilket borde vara ca 40 liter eller? | |
|
Jo, det stämmer... Har du tagit den specen från instruktionsboken... Tycker då att du borde ha ett förbannat bra tryck.. Du kör basen i 2 ohm va... så du inte kör den i 8...... BMWCS Nr: 4798 |
|
| Njae 2 ohm vet jag inte riktigt..... Eftersom det är 2 st talspolar på 4 ohm som är bryggade blir det ju 2 ohm. Men eftersom steget också är bryggat "ser" ju steget lasten som 1,33 ohm eller???? | |
|
Blir det inte 1.0 ohm.... men du borde ha ett bra tryck i den lådan.... Har du konding till steget??? BMWCS Nr: 4798 |
|
| Jo jag har 2 kondingar till steget plus att jag har ett extra batteri också på ca 135 Ah...... | |
|
Jag tycker det låter som att det är ngt fel somär trasigt..... Nä, men allt verkar juh ok. Testa att bygga en portad låda.... BMWCS Nr: 4798 |
|
| Ja jag hade tänkt mig något sådant, eller en bandpass???? Byggde en bandpass till den en gång bara för att prova. Det blev et jävla tryck men problemet var att den inte gick in i bilen, och det går inte att bygga den så att den passar heller eftersom det är så trångt mellan golv och hatthylla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.